قبل از شروع متن بهتر است توضیح کوتاهی درباره گروه های حمایتی اینستاگرام که به گروه تعاملی هم معروف هستند، داشته باشیم. گروه حمایتی اینستاگرام چیست؟ گروه‌هایی هستند که افراد در آنها عضو می‌شوند، در ساعاتی خاص پست جدید قرار می‌دهند و همه به صورت جمعی پست‌های یکدیگر را لایک می‌کنند در برخی از گروه‌ها سیویا کامنت‌گذاری برای پست‌ها هم جز قوانین است.

صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید
صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید

این گروه‌ها که معمولا توسط یک اکانت بلاگری، یا هر اکانت با تعداد فالوور نسبتا بالا اداره می‌شوند. منطق پشت این گروه‌ها این است که «اگر در 60 دقیقه اول قرار دادن پست تعداد زیادی لایک، سیو و کامنت دریافت کنید، الگوریتم اینستاگرام پست شما را در دسته پست‌های جذاب قرار می‌دهد و در نتیجه وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شوید و افراد بیشتری پست شما را می‌بینند.

تا اینجای داستان همه چیز به نظر خوب می‌رسد، اما مشکل کجاست؟ کوکو کانتنت به شما توضیح می‌دهد.

نکته مهم: این گزارش حاصل چند ماه تحقیق و بررسی گروه کوکو کانتنت در موضوع گروه های حمایتی اینستاگرام هست که با شما به اشتراک می‌گذاریم. پس تا آخر گزارش همراه ما باشید.

گروه حمایتی اینستاگرام چیست؟

چرا عضویت در گروه های اینستاگرام پیشنهاد نمی‌شود؟

هر کدام از گروه های تعاملی اینستاگرام قوانین خاص خود را دارند، اما موضوع مشترک در آنها قرار دادن پست و لایک کردن دسته جمعی در زمانی مشخص است. البته در برخی از گروه‌ها سیو کردن و کامنت گذاشتن هم بخشی از قوانین است. معمولا فرصتی چند ساعته برای لایک کردن به شما می‌دهند. در ادامه با چند دلیل توضیح می‌دهیم که چرا باید از این گروه های تعاملی دوری کنید.

  • این گروه‌ها معجزه نمی‌کنند

همه گروه‌ها ادعا می‌کنند که باعث ورود شما به اکسپلور اینستاگرام می‌شوند، اما عموما این نوع لایک‌ها تاثیری در ورود شما به اکسپلور اینستاگرام تاثیر زیادی ندارند. یا حداقل در آخرین آپدیت الگوریتم اینستاگرام چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. روش بهتر برای رسیدن به مخاطبین هدف، استفاده از هشتگ‌های مناسب است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای استفاده از هشتگ های اینستاگرام

چرا؟ جواب در شماره 2 توضیح می‌دهیم.

گروه های تعاملی اینستاگرام برای ورود به اکسپلور کمک خاصی نمی‌کنند
گروه های تعاملی اینستاگرام برای ورود به اکسپلور کمک خاصی نمی‌کنند
  • الگوریتم اینستاگرام فعالیت ربات مانند را تشخیص می‌دهد

اینستاگرام یک شرکت بزرگ است که مانند هر بیزینس دیگری، درآمدزایی خودش را در اولویت قرار می‌دهد. بخشی از درآمدزایی این شبکه از طریق فروش تبلیغات داخل اپلیکیشن است، بنابراین هر فعالیت ربات مانندی را شناسایی می‌کند و اجازه نمی‌دهد افراد دیگر با ایجاد ربات از این بستر درآمدزایی کنند.

 

در گروه های حمایتی درست است که رباتی وجود ندارد، اما فعالیت مانند ربات است. یعنی افرادی بدون اینکه حتی زمان کافی برای دیدن پست شما سپری کنند آن را لایک یا سیو می‌کنند و این نوع فعالیت از دید اینستاگرام طبیعی نیست. در بحث بررسی میزان بازخورد پست‌ها، به جز لایک و کامنت و سیو، یک گزینه Reach داریم که به معنی افرادی است که این پست به هر طریقی به دستشان رسیده است. در فعالیت گروه‌های تعاملی حتی گاهی اوقات تعداد لایک از Reach بیشتر می‌شود یا عدد خیلی نزدیک می‌شود که قطعا این نکات از دید الگوریتم اینستاگرام پنهان نمی‌مانند. این موضوع در طولانی مدت می‌تواند روی صفحه شما تاثیر منفی هم داشته باشد.

ممکن است الگوریتم اینستاگرام فعالیت گروه های حمایتی اینستاگرام را فعالیت ربات گونه تلقی کند.
ممکن است الگوریتم اینستاگرام فعالیت گروه های حمایتی اینستاگرام را فعالیت ربات گونه تلقی کند.
  • گروه های حمایتی فروش نمی‌سازند

گروه های تعاملی مانند خریدن لایک و کامنت فیک هستند. این گروه‌ها افراد واقعی را به پیج شما نمی‌آورند در نتیجه باعث فروش نمی‌شوند. فقط زمانی از روز شما صرف لایک کردن پست‌های افراد دیگر می‌شود که این زمان را می‌توانید برای برنامه‌ریزی برای صفحه و تولید محتوا خوب صرف کنید.

گروه های تعاملی به پیشرفت صفحه شما کمکی نمی‌کنند.
گروه های تعاملی به پیشرفت صفحه شما کمکی نمی‌کنند.
  • هدف اصلی گروه های تعاملی اینستاگرام موضوع دیگری است

بسیاری از صفحاتی که لیدر و سرگروه در گروه های حمایتی اینستاگرام هستند، خود صفحاتی دارند که با تبلیغات درآمدزایی می‌کنند. مانند پیج‌های بلاگری. در چنین پیج‌هایی تعداد فالوور و لایک تعیین کننده قیمت تبلیغات است. گروه حمایتی به این افراد کمک می‌کند که خودشان در مرحله اول لایک و کامنت بیشتری بگیرند، در نتیجه این روشی برای بالا بردن قیمت تبلیغات آنهاست.

هدف اصلی گروه های تعاملی اینستاگرام موضوع دیگری است
هدف اصلی گروه های تعاملی اینستاگرام موضوع دیگری است
  • در صورت سرپیچی از قوانین معمولا عاقبت خوبی در انتظار پیج شما نیست

در بسیاری از این گروه‌ها قوانینی وجود دارد که افرادی که پستی برای لایک کردن قرار بدهند اما لایک نکنند، مورد خشم تمام گروه قرار می‌گیرند و نام صفحه آنها جهت ریپورت و بلاک قرار می‌گیرد. حالا فرض کنید در شرایطی و بنا به دلایلی موفق به لایک کردن لیست بلند پست‌ها نشوید. یا به دلیل قطع و وصل شدن اینترنت لایک کردید اما این لایک ثبت نشده باشد. در این صورت در لیست بلاک و ریپورت قرار می‌گیرد که آسیبی به مراتب بزرگ‌تر از سود این گروه‌ها برای شما به همراه خواهد داشت.

در صورت سرپیچی از قوانین معمولا عاقبت خوبی در انتظار پیج شما نیست
در صورت سرپیچی از قوانین معمولا عاقبت خوبی در انتظار پیج شما نیست

مطلب پیشنهادی: راهنما ساخت استراتژی تولید محتوا اینستاگرام در 8 قدم

چه روشی را برای پیشرفت در اینستاگرام انتخاب کنیم؟

قطعا مطمئن‌ترین روش، روش‌های قانونی از دید الگوریتم اینستاگرام هستند، سعی نکنید به هیچ روشی این قوانین را دور بزنید. به جای شرکت در گروه های حمایتی اینستاگرام زمان خود را صرف تولید محتوا کنید، از کپشن اینستاگرام و هشتگ گذاری غافل نشوید. در نهایت برای تبلیغات برنامه‌ریزی کنید و در نهایت به یاد داشته باشید که:

پیشرفت در اینستاگرام
پیشرفت در اینستاگرام