سال 1400 رسید و حالا باید به فکر مناسبت های تقویم فروردین 1400 برای تولید محتوا باشیم تا بتوانیم محتوای خوب و متناسب با اتفاقات و روزهای سال بسازیم. به همین دلیل در این متن کوکو کانتنت لیستی از مناسبت‌های تقویم فروردین همراه با ایده‌هایی برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف آماده کرده است.

صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید
صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید

مطلب پیشنهادی: تقویم محتوا چیست؟ + دانلود تقویم محتوایی

آشنایی با مناسبت های تقویم فروردین 1400 برای تولید محتوا

آماده سازی تقویم محتوا و یافتن ایده‌های مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و کمک گرفتن از مناسب‌های ملی یا بین‌المللی یک راه خوب برای یافتن ایده‌های جدید و خلاقانه است. البته این لیست ایده‌هایی کلی در رابطه با برخی از کسب‌وکارها و فعالیت‌های پرطرفدار در سایت و شبکه‌های اجتماعی هستند، این موضوع که کدام مناسبت برای کاربران مد نظر شما مناسب است و چه ایده‌ای می‌تواند برای موضوع شما کاربرد داشته باشد، بستگی به نوع کاربران شما، روش برقراری ارتباط شما با آنها، هدف شما از این ارتباط و به طور کلی استراتژی محتوا شما دارد.

مناسبت‌های تقویم محتوایی فروردین 1400
از مناسبت‌های تقویم محتوایی فروردین 1400 برای تولید محتوا مناسب و خوب کمک بگیرید

1 فروردین:

  • روز آغاز سال نو: روز اول بهار و روز آغاز سال نو همیشه در بین مخاطبین فارسی زبان اهمیت زیادی دارد. البته با توجه به تفکر اشتباهی که در چند ماه اخیر رواج پیدا کرد و برخی از افراد سال 1400 را شروع قرن معرفی کردند، این روز آغاز سال نو در نگاه بسیاری از مخاطبین اهمیت زیادی پیدا کرده است. تبریک این روز تقریبا باید در برنامه محتوایی هر صفحه که با مخاطبان فارسی در ارتباط است قرار بگیرد.
  • روز جهانی شعر: شعر به لطفات در انتقال احساسات انسانی شهرت دارد. این هم زمانی روز جهانی شعر با اولین روز نوروز در تقویم فروردین 1400 فرصت خوبی برای تولید محتوا و اشتراک‌گذاری شعرهایی مرتبط با نوروز است.

2 فروردین:

  • روز جهانی آب: ما برای زندگی به آب نیاز داریم اما آب‌های شیرین سیاره آبی ما که قابل استفاده هستند، در منابع محدودی وجود دارند. در روز جهانی آب صفحاتی که در زمینه سلامتی فعالیت دارند در مورد مزایای نوشیدن آب کافی صحبت می‌کنند، افراد یا کسب‌وکارهایی که به نوعی با محیط زیست و یا حفاظت از آن ارتباط دارند، در مورد کاهش مصرف آب و مصرف مسئولانه صحبت می‌کنند.
  • روز سوتی: همه ما تجربه‌های بامزه‌ای از سوتی‌ها داریم. موقعیت‌هایی که در لحظه سخت هستند ما بعدا یک خاطره خنده‌دار را می‌سازند. این یک موضوع جالب برای ایجاد فضایی طنز در شبکه‌های اجتماعی شماست. از این فرصت برای گپ و گفت در بخش کامنت‌ها و استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید، به خصوص در صفحات وبلاگی و یا آنهایی که موضوع تفریحی دارند.

اگر هنوز در مورد تفاوت انواع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام اطلاع ندارید و انواع آن را نمی‌شناسید، این مطلب را بخوانید: 4 استراتژی تولید محتوا اینستاگرام

3 فروردین:

  • روز توله سگ بامزه: این موجودات کوچک و بامزه طرفدارن زیادی دارند که به همین دلیل هم می‌توانند جایی در تقویم محتوای فروردین شما برای خود داشته باشند. این روز برای کسب‌وکارهایی که در رابطه با حیوانات فعالیت دارند، فعالین حقوق حیوانات و یا بلاگرهایی که یک سگ به عنوان حیوان خانگی دارند فرصت مناسبی برای تولید محتوا جالب است.
  • روز چیپس و سس: در اصل این روز با عنوان چیپس و دیپ معروف است، اما اگر برای یک تقویم محتوا با مخاطب غیرحرفه‌ای در زمینه آشپزی تولید محتوا انجام می‌دهید، کوکو کانتنت به شما پیشنهاد می‌دهد که از «سس» به جای «دیپ» استفاده کنید. این روز برای تمام صفحات با موضوع آشپزی، کافه‌ها و رستوران‌ها فرصت خوبی برای ساخت محتوا جذاب است.

4 فروردین:

  • روز کشمش شکلاتی: هنوز در تعطیلات عید هستیم، روزهایی که به نمادی از عید دیدنی و شیرینی و آجیل معروف هستند و حتی با وجود اینکه امسال عید دیدنی کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته است، اما همچنان میل به شکلات در مخاطبین وجود دارد. پیشنهاد کشمش شکلاتی یا آموزش تهیه آن ایده خوبی برای صفحاتی است که در زمینه تغذیه و یا آموزش غذا فعالیت دارند و یا به نوعی با صنعت آجیل و شکلات در ارتباط هستند.
مناسبت های تقویم فروردین 1400 برای تولید محتوا
از این مناسبت‌ها برای تولید محتوا خلاقانه و مناسب کمک بگیرید

5 فروردین:

  • روز ملی جوان: اگر مخاطب محتوا شما کاربرانی جوان هستند، از این روز برای برگزاری یک کمپین کوچک، تخفیف‌های مختلف و کارهایی از این قبیل کمک بگیرید.

7 فروردین:

  • روز جهانی تئاتر: این مناسبت که به روز جهانی هنرهای نمایشی هم معروف است برای افراد یا کسب‌وکارهایی که در زمینه هنری فعالیت دارند موقعیت خوبی برای صحبت در مورد لیستی از تئاترهای مورد علاقه و معرفی تئاترهای برتر فراهم می‌کند.

8 فروردین:

  • روز همسایه: همسایه‌ها در فرهنگ گذشته ما نقش مهمی داشتند اما این موضوع در زندگی شهرهای بزرگ کمرنگ‌تر از گذشته است. با تکیه بر پیش‌زمینه ذهنی مثبت و نوستالژیک از این موضوع برای تولید محتوا با حس مثبت کمک بگیرید. این روز برای پیج‌های وبلاگی و کسانی که موضوع فرهنگسازی دارند، فرصت خوبی را فراهم می‌کند. صحبت از خاطرات شیرینی که همسایه‌ها در قدیم ساخته‌اند، روش‌هایی برای رعایت حقوق همسایه‌ها و… برخی از موضوعات مناسب برای این روز هستند.

9 فروردین:

  • نیمه شعبان: این روز در فرهنگ اکثر مخاطبان ایرانی به عنوان عید مذهبی شناخته می‌شود در نتیجه از آن برای برگزاری یک کمپین تخفیف و یا قرعه‌کشی و اهدای هدیه به کاربران استفاده کنید.
از تقویم محتوا فروردین برای یافتن ایده تولید محتوا کمک بگیرید
از تقویم محتوا فروردین برای یافتن ایده تولید محتوا کمک بگیرید

10 فروردین:

  • روز پزشک: این روز موقعیت مناسبی برای تمام کسانی است که در زمینه پزشکی و سلامتی تولید محتوا انجام می‌دهند. تبریک و تشکر از پزشکان یکی از ایده‌های خوب است.
  • روز قدم زدن در پارک: ترکیب «هوای بهاری + قدم زدن + پارک» یک ایده خوب برای روزهای آخر عید نوروز است و بهانه‌ای است تا در مخاطبان خود حس مثبت ایجاد کنید. پیشنهاد می‌دهیم در این موضوع یک مطلب مرتبط بخوانید: بازاریابی احساسی | چگونه مشتری بسازیم؟

11 فروردین:

  • روز جهانی بکاپ: بکاپ گرفتن یه معنی تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات است. بکاپ از موضوعات مهم در رابطه با همه افرادی است که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند که اکثرا به آن اندازه که نیاز است مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این روز موقعیت خوبی برای تمام تقویم‌های محتوا با موضوع تکنولوژی است تا این امر مهم را به کاربران خود یادآوری کنند.

13 فروردین:

  • روز طبیعت: 13 به در از سنت‌های مشترک ایرانیان در تمام شهرهاست و همین موضوع آن را به یکی از مهم‌ترین مناسبت های تقویم فروردین 1400 برای تولید محتوا تبدیل می‌کند. انواع زیادی از ایده‌های تولید محتوا برای این روز وجود دارند که تبریک ساده‌ترین راه است. صحبت از خاطرات 13 به درهای قدیم، صحبت از سنت‌های قدیمی در این روز، معرفی مکان‌هایی برای گذراندن زمان و… همه موضوعاتی هستند که بر حسب موضوع صفحه و نوع مخاطبین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مناسبت‌های تقویم محتوا فروردین 1400
توجه به مناسبت‌ها می‌تواند تقویم محتوا شما را جذاب‌تر کند

14 فروردین:

  • شنبه و اولین روز کاری: درست است که اکثر کارمندان و کسب‌وکارها از روز 7 فروردین کار خود را شروع کرده‌اند اما اولین روز برای شروع رسمی کار، 14 فروردین است. این روز موقعیت مناسبی برای صفحات فعال در زمینه سلامت روانی است تا راهکارهایی برای یک شروع خوب ارائه  بدهند. افرادی که در زمینه کسب‌وکار تولید محتوا انجام می‌دهند از موقعیت برای تولید محتوایی انگیزشی استفاده کنند. البته موقعیت تولید محتوا بامزه و شوخی با این روز هم کم نیست.

15 فروردین:

  • روز ویتامین سی: این ویتامین به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن معروف است. در سال گذشته که تولید محتوا درباره کرونا بیشتر از موضوعات دیگر مورد توجه بود در مورد این ویتامین و مزایای آن مطالب زیادی شنیده‌ایم. این روز برای تمام صفحاتی که در زمینه سلامتی و یا تغذیه فعالیت دارند موقعیت خوبی برای تولید محتوا بوجود می‌آورد. برخی از این موضوعات عبارتند از:
    مواد غذایی دارای ویتامین سی
    نکات مهم مصرف این ویتامین
    میزان مورد نیاز بدن
    راه‌های تامین ویتامین سی برای بدن

18 فروردین:

  • روز جهانی سلامتی: نیازی به معرفی این روز نیست. بهترین ایده تولید محتوا در این روز پیشنهاداتی برای سلامتی بیشتر با توجه به موضوع کار شما و کاربران شماست.
  • روز امید: مقوله «آدمی به امید زنده است» از موضوعاتی است که بعد از یک پاندمی بزرگ در دنیا و افزایش افسردگی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، به خصوص در کشور ما و با وجود شرایط سخت اقصادی. در این روز سعی کنید با روش‌های ساده از این روز برای انتقال حس مثبت به مخاطبان خود استفاده کنید. در این خصوص می‌توانید از محتوا انگیزشی استوری اینستاگرام که کوکو تولید کرده است هم استفاده کنید.

20 فروردین:

  • روز یونیکورن: اسب تک شاخ یا یونیکورن از موضوعات مورد توجه نوجوانان، به خصوص دختران است. حتی انتشار چند عکس بامزه از نقاشی‌های یونیکورن هم ایده خوبی برای کسانی است که با این دسته از مخاطبان در ارتباط هستند.
مناسبت های تقویم تولید محتوا در فروردین 1400
از این مناسبت‌ها برای تولید محتوا خلاقانه در فروردین 1400 کمک بگیرید

23 فروردین:

  • روز کارمندان کتابخانه: کارمندان کتابخانه از جمله افرادی هستند که کمتر به آنها پرداخته می‌شود. این روز برای تمام کسانی که در زمینه کسب‌وکار و مشاغل فعالیت دارند و در این موضوعات تولید محتوا انجام می‌دهند، فرصت خوبی برای تشکر و قدردانی از این افراد فراهم می‌کند.
  • روز همستر: این موجودات بامزه که از حیوانات خانگی مورد علاقه افراد زیادی هستند، فرصت خوبی برای تولید محتوا همه کسانی است که با موضوع حیوانات و نگهداری از آنها فعالیت می‌کنند. مانند دامپزشکان یا فعالین حقوق حیوانات و یا حتی بلاگرهای علاقه‌مند به موضوع حیوانات خانگی.

25 فروردین:

  • روز عطار نیشابوری: لزوم پرداختن به شعرهای عطار در این روز برای افرادی که در زمینه ادبیات تولید محتوا می‌کنند نیازی به توضیح ندارد. پس از این موقعیت برای اشتراک‌گذاری چند شعر زیبا کمک بگیرید.

28 فروردین:

  • روز شعر هایکو: هایکو به شعرهای کوتاه و چند کلمه‌ای گفته می‌شود که از ژاپن سرچشمه گرفته‌اند. برای افرادی که در شرکت‌های مهاجرتی و یا آژانس‌های مسافرتی تولید محتوا می‌کنند صحبت از هایکو و فرهنگ ژاپنی و معرفی سرویس‌هایی که در زمینه سفر و یا مهاجرت به ژاپن دارند ایده خوبی به نظر می‌رسد.
برای تولید محتوا تخصصی با کوکو کانتنت در ارتباط باشید
برای تولید محتوا تخصصی با کوکو کانتنت در ارتباط باشید

30 فروردین:

  • روز دوچرخه: روزهای آخر فروردین که هوا هم برای دوچرخه‌سواری مناسب است این روز فرصت خوبی برای تشویق افراد به استفاده از دوچرخه است. این امر هم برای سلامتی و بالا بردن تحرک مناسب است و هم مصرف وسایل نقلیه عمومی را کاهش می‌دهد.

برنامه‌ریزی با مناسبت های تقویم فروردین 1400 برای تولید محتوا

همانطوری که هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی درست و دقیق به موفقیت نمی‌رسد، برای موفقیت در زمینه تولید محتوا هم نیاز به یک برنامه و تقویم محتوا دارید. اطلاع داشتن از مناسبت‌های تقویم کمک می‌کند تا برای تولید محتوا خلاقانه  از قبل تدارک ببینید و با آمادگی به استقبال روزهای مهم برای کاربران خود بروید.

کوکو می‌تواند در زمینه تولید تقویم محتوا و تولید محتوا خوب به شما کمک کند، کافی است با همکاران ما در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان اینستاگرام