وقتی صحبت از تولید محتوای خوب می شه، همیشه عدد و رقم ها برای سنجش میزان تاثیرگذاری به وسط میان. اینکه چقدر یه پست اینستاگرام لایک گرفته، چقدر یه پست سایت بازدید داشته و … اما نکته دیگه ای که باید مد نظر داشته باشیم میزان تاثیرگذاری اون پست ها هم هستن. نکته هایی هست که با رعایت اون ها میتونین یه محتوای خوب تولید کنین که هم تاثیرگذار باشه و هم نتیجه خوبی براتون داشته باشه.

نکاتی که باید در تولید محتوای خوب مد نظر قرار بدین

  1. شنیدین میگن «کاچی به از هیچی» خب این مثل برای بازاریابی محتوا جواب نمیده. همیشه شنیدیم برای موفقیت در سایت با شبکه های اجتماعی باید مرتب پست بذارین. اما تولید محتوای خوب کار زمان بری هست و سخته. این باعث می شه بعضی از افراد شروع کنن به تولید محتوای معمولی. یه نقل قول و با یه عکس، از سری پست های «تو میتونی موفق بشی» و … که در حقیقت هزاران جای دیگه هم مشابهشون هست، یه موضوع معمولی هستن که نمیتونن خیلی هم مفید باشن. پس و هرچی بهتر از هیچی نیست.

    محتوای خوب تولید کنین
    محتوای خوب بسازین، حتی اگر کم می سازین
  2. در ادامه مورد بالا که گفتیم نباید تکراری باشین، برای تولید محتوای خوب باید سعی کنین متفاوت باشین. در پست گاو بنفش، قبلا در این مورد توضیح دادیم. وقتی محتوای متفاوت و با ارزشی تولید کنین، مخاطب خودش به سمت تون میاد. چون یه ویژگی متمایز از بقیه دارین.

    محتوای خوب بسازین
    محتوای متفاوت تولید کنین
  3. در تولید محتوا خوب برای هر موضوعی، از یه صفحه اینستاگرام شخصی تا یه شرکت بزرگ، شخصیت برند رو مد نظر قرار بدین. مثلا شاید شنیده باشین محتوای تفریحی که باعث خنده مخاطب بشه همیشه جواب میده، اما این برای یه برندی که سعی می کنه حس شیک بودن رو برای مشتری بوجود بیاره، این روش کانتنت مارکتینگ براش مناسب نیست.

    محتوای خوب بسازین
    مطابق با شخصیت برند محتواسازی کنین
  4. درسته که کپی برداری یه کار کاملا نادرسته، اما بررسی رقبا کلید اصلی موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ به حساب میاد. محتوای رقباتون رو بررسی کنین، پست های پرطرفدارشون رو پیدا کنین و اون ها رو آنالیز کنین. ببینین چه موضوع، سبک و ویژگی بوده که باعث محبوبیت اون ها شده؟ سعی کنین شما هم برای موفقیت تون از اون ها الهام بگیرین البته نه با اون ایده بلکه به سبک خودتون.

    محتوای خوب بسازین
    حواس تون به رقبا تون هم باشه