انواع باور غلط در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن از جمله افسانه‌هایی هستند که در دنیای بازاریابی اینستاگرام ممکن است ذره‌ای از حقیقت را در خود داشته باشند یا از یک سوء تفاهم ساده ناشی شوند. در برخی موارد هم، افسانه‌ها کاملاً نادرست هستند و توسط کسانی تبلیغ می‌شوند که ادعاهای دروغین برای جذب مخاطب بیشتر می‌کنند. در ادامه کوکو کانتنت به بررسی برخی از این افسانه‌ها و معرفی و توضیح واقعیت‌ها در این حوزه می‌پردازد.

 باورهای غلط در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن

همواره شاهد تعداد زیادی از برندها، کارآفرینان و حتی برخی از مارکترها هستیم که طعمه چند افسانه قدیمی در زمینه اینستاگرام مارکنیگ شده‌اند. این افسانه‌ها در بسیاری از محافل دهان به دهان می‌چرخد اما کسی درباره صحت و اصول اولیه آن صحبت نمی‌کند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم یک بار برای مخاطبین پرسشگر خود این موضوعات را توضیح دهیم.

 

باور غلط 1: فالوور مهم‌ترین متریک در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن است

افراد زیادی معتقدند که تعداد فالوورها تنها چیزی است که در اینستاگرام اهمیت دارد. اما در واقع تعداد فالوور یک صفحه بر اساس موضوعاتی مانند بازار هدف، رقبا، مقدار تبلیغات و… تعیین می‌شود. مشخص است برند یا کسب‌وکاری که به طور کلی بازار هدف کوچکی دارد، تعداد فالوورهای کمتری خواهد داشت. در واقع می‌توان به جرات گفت که تعداد فالوور تنها زمانی اهمیت دارد که قصد داشته باشید به یک اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شوید و یا از طریق قرار دادن تبلیغ در صفحه خود، امرار معاش کنید.

در نظر داشته باشید که درست است تعداد فالوورها مهم است و هرچه افراد بیشتری شما را دنبال کنند، نشان دهنده علاقه به اکانت و برند شما است، اما موضوع مهم‌تر از تعداد فالوورهای شما، نرخ مشارکت در صفحه اینستاگرام شما است.

نرخ تعامل شما یا اینگیجمنت اینستاگرام شما که با محاسبه تعداد تعامل‌هایی که دریافت می‌کنید تقسیم بر تعداد افرادی که آن را دیده‌اند یا کل فالوورهای شما، به دست می‌آید، بسیار مهم است. این نرخ به شما می گوید که چه تعداد از فالوورهای شما واقعاً با محتوای شما درگیر هستند، و توسط الگوریتم اینستاگرام برای ارزیابی محتوای شما و نحوه قرار گرفتن آن در مکان های فید خبری استفاده می شود. این یکی از دلایلی است که به‌عنوان سابقه، چرا هرگز نباید فالوور بخرید. قبلا در کمپین جذب فالوور اینستاگرام درباره معایب روش‌های نادرست برای افزایش صحبت کرده‌ایم.

فالوور مهم‌ترین متریک در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن نیست
فالوور مهم‌ترین متریک در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن نیست

باور غلط 2: برای موفقیت باید روزانه پست و استوری بگذارید

یکی از بزرگترین افسانه‌ها در مورد بازاریابی اینستاگرام این است که شما باید چندین بار در روز پست بگذارید تا به موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ برسید. اما نکته اینجاست: وقتی که کیفیت را فدای کمیت می‌کنید، نه تنها قدم مثبتی نخواهید داشت، بلکه به برند خود نیز ضربه می‌زنید.

بنابراین، به جای ایجاد یک تقویم محتوا شلوغ که احتمالاً نمی توانید با آن همراه شوید، کمی موارد را کاهش دهید. کمیت را بر کیفیت اولویت دهید و همیشه از خود بپرسید: آیا چیزی که من می‌گویم برای مشتریانم فایده‌ای دارد؟

برای موفقیت باید پست باکیفیت بگذارید، تعداد چندان مهم نیست
برای موفقیت باید پست باکیفیت بگذارید، تعداد چندان مهم نیست

باور غلط 3: برای فروش نیاز به فالوور زیاد دارید

در واقع اگر استراتژی محتوا درستی را پیش بگیرید برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ و رشد در آن نیازی به فالوور زیاد ندارید. شما حتی با فالوور کم هم می‌توانید بفروشید. بسیاری از افراد به دلیل این باور غلط، دست به اقدامات تخریب کننده‌ای مانند خرید فالوور و… می‌زنند که نه تنها به رشد آنها و موفقیت صفحه کمک نمی‌کند، بلکه آن را به تعویق نیز می‌اندازد.

پس به جای اینکه از روش‌های نادرست برای افزایش فالوور استفاده کنید، روی تولید محتوای خوب و هدفمند سرمایه‌گذاری کنید. این امر سبب می‌شود تا تمامی مخاطبینی که جذب صفحه شما می‌شوند، علاقه‌مند به هدف صفحه شما بوده و در نهایت به مشتری تبدیل شوند.

برای فروش در اینستاگرام نیازی به فالوور زیاد ندارید
برای فروش در اینستاگرام نیازی به فالوور زیاد ندارید

باور غلط 4: اداره یک صفحه اینستاگرام کاری است که می‌توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اداره یک صفحه اینستاگرام یعنی قرار دادن چند پست در هفته، که نهایتا در مجموع می‌توانند با اختصاص یک ساعت زمان در هفته آن را انجام دهند. اما مسئله اصلی اینجاست که اداره یک صفحه، تعیین استراتژی مناسب، تولید محتوای خوب و باکیفیت، حرکت در مسیر مناسب، رسیدن به اهداف تعیین شده و… همگی موضوعاتی هستند که برای آنها باید از یک متخصص کمک بگیرید، و یا خود مدت زیادی را برای یادگیری تمامی عناوین صرف کنید.

به بیان دیگر، همانطور که برای تهیه یک دست مبل، شما دست به یادگیری نجاری نمی‌زنید، منطقی هم نیست که برای اداره یک صفحه، اقدام به یادگیری تمامی تکنیک‌های مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام کنید. در اینجا می‌توانید از خدمات ادمین اینستاگرام بهره ببرید، مگر اینکه قصد داشته باشید برای ادامه عمر خود، مانند یک شغل تمام وقت به آن مشغول شوید.

اداره یک صفحه اینستاگرام نیاز به تخصص دارد
اداره یک صفحه اینستاگرام نیاز به تخصص دارد

باور غلط 5: فقط پست گذاشتن مهم است

برای رشد در اینستاگرام و پس از آن فروش، باید از امکانات مختلف آن استفاده کنید. همانقدر که پست برای صفحه شما مهم است، قرار دادن استوری‌هایی با محتوای خوب هم می‌تواند به فروش شما کمک کند. در نتیجه صرفا روی پست تمرکز نکنید و قرار دادن محتوایی بخش‌هایی مانند استوری (و ریلز مخصوصا برای سایر کشورها به جز ایران) در تقویم محتوایی اهمیت دارد.

به جز پست باید از استوری و سایر امکانات اینستاگرام هم استفاده کنید
به جز پست باید از استوری و سایر امکانات اینستاگرام هم استفاده کنید