در این پست درباره کال تو اکشن اینستاگرام یا دعوت به اقدام از مخاطب صحبت می‌کنیم که عبارت است از فراخوانی برای اقدام و دعوتی برای کاربر برای انجام برخی اقدامات دلخواه است. شما اغلب نمونه‌های فراخوان را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌بینید.

پس آیا می خواهید فالوورهای خود را برای خرید ترغیب کنید؟ یا شاید می‌خواهید افراد بیشتری عضو خبرنامه سایت شما شوند؟ در چنین مواقعی شما به یک دعوت برای اقدام مناسب یا همان (CTA) نیاز دارید. البته برای هر بستری که در آن فعالیت می‌کنید، باید از کال تو اکشن مناسب استفاده کنید. در واقع CTAای که برای اینستاگرام کاربرد دارد، برای استفاده در سایت مناسب نیست.

کال تو اکشن چیست؟

قبل از اینکه به موضوع کال تو اکشن اینستاگرام اینستاگرام بپردازیم، به توضیح این اصطلاح در بازاریابی می‌پردازیم. در مارکتینگ به طور کلی «دعوت به اقدام» همان شما از تبلیغات است که به مخاطبان هدف می‌گوید که بعد از دیدن یک تبلیغ، پست، مطلب و… روی دکمه‌ای با هدفی خاص کلیک کنند.

هرچه بتوانید اطلاعات بیشتری را با CTA خود به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید، نتیجه شما بهتر خواهد بود. شما می‌توانید به مخاطبان خود بفهمانید که وقتی روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند چه انتظاراتی دارند و می‌توانید با ارسال یک پیام واضح و مستقیم، کاربران اشتباه را از کلیک کردن منصرف کنید. در حالی که درک این نکته که مشتریان بالقوه شما به چه عبارات یا پیام های خاص صنعت پاسخ می‌دهند بسیار مهم است، نکات CTA زیر نیز به همان اندازه ارزشمند هستند.

درباره چند اصطلاح کاربردی دیجیتال مارکتینگ بیشتر بخوانید.

چرا باید از Call to Action در اینستاگرام استفاده کنیم؟

با وجود رقابت بسیار زیاد برای زمان و توجه افراد در اینستاگرام، اگر می خواهید مخاطبان شما در مورد پست های شما اقدام کنند، باید با یک فراخوان قوی و واضح به آنها بگویید. یک کال تو اکشن اینستاگرام واضح، نه تنها افراد را وادار به عمل می کند، بلکه به آنها می گوید که چه کاری انجام دهند و چگونه آن را انجام دهند.

انواع متفاوتی از دعوت به اقدام اینستاگرام وجود دارند. مکان‌هایی  که می‌توانید از CTA در اینستاگرام استفاده کنید عبارتند از:

بیو اینستاگرام، دکمه های اکشن مانند تماس و خرید،، کپشن اینستاگرام،قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام و….

چگونه یک کال تو اکشن اینستاگرام داشته باشیم؟

دو راه اصلی وجود دارد که می توانید یک CTA را به صفحه اصلی اینستاگرام خود اضافه کنید:

شماره 1: یک لینک در بیو اضافه کنید. که باید آدرس یک سایت را قرار دهید. برخی برای این بخش یک زیلینک می‌سازند و از آن استفاده می‌کنند.

یک کال تو اکشن برای اینستاگرام
یک کال تو اکشن برای اینستاگرام

شماره 2: از دکمه‌های کال تو اکشن اپلیکیشن اینستاگرام کمک بگیرید. این دکمه‌ها از بخش تنظیمات اینستاگرام قابل فعالسازی هستند. در این بخش می‌توانید دکمه‌هایی برای تماس، ایمیل و.. را قرار دهید و کاربر با فشار دادن آنها مستقیما وارد ایمیل شده و یا تماس تلفنی برقرار می‌کند.

استفاده از دکمه‌های کال تو اکشن در اینستاگرام
استفاده از دکمه‌های کال تو اکشن در اینستاگرام

شماره 3: قرار دادن لینک در استوری که یکی از معمول‌ترین روش‌ها است. در این لینک می‌توانید آدرس سایت و یا فروشگاه خود را قرار دهید.

شماره 4: استفاده از عبارت‌های کال تو اکشن، در داخل تصویر پست و یا گفتن آن داخل ویدئو و…

شماره 5: قرار دادن CTA در کپشن پست‌ها

نمونه‌هایی از کال تو اکشن برای اینستاگرام

همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم، در هر شبکه اجتماعی باید از دعوت به اقدام مناسب برای کاربران استفاده کرد. در ادامه چند نمونه از کال تو اکشن اینستاگرام را برای شما آوردیم.

  1. درخواست خود را ثبت کنید
  2. ثبت نام کنید
  3. بیشتر بخوانید
  4. با ما تماس بگیرید
  5. دانلود کنید
  6. بیشتر بدانید
  7. رزرو کنید
  8. منو را ببینید
  9. بازی کنید
  10. برنامه را نصب کنید
  11. همین حالا خرید کنید
  12. سفارش خود را ثبت کنید
  13. ثبت نام
  14. بیشتر ببینید

کوکو کانتنت، ارائه دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ

 با توجه به توضیحات بالا، حالا می‌دانید که این بخش در آخر یک متن وبلاگ کوکو کانتنت یعنی یک کال تو اکشن یا دعوت از کاربرد. کوکو کانتنت مجموعه‌ای فعال در زمینه ارائه انواع خدمات تولید محتوا، استراتژی و دیجیتال مارکتینگ برای سایت و اینستاگرام است. در صورتی که به خدمات تولید محتوا اینستاگرام نیاز دارید یا به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از خدمات کوکو بهره‌مند شوید. پس با ما در تماس باشید.