تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران یکی از موضوعات مهم برای هر مجموعه‌ای است، چرا که اگر صاحب رستوران هستید، بازاریابی کسب و کار شما باید اولویت اصلی برای جذب مشتریان جدید باشد. بسیاری از مشتریان از طریق اینستاگرام کافه‌های جدید را برای خود انتخاب می‌کنند و اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یک استراتژی مقرون به صرفه برای ایجاد فالوورهایی که امیدواریم به مشتریان وفادار تبدیل شوند، ظاهر شده است.

اما شما زمانی می‌توانید موفق‌تر عمل کنید، که محتوای جذاب تولید کنید، هر چه کمتر موضوع تبلیغات داشته باشید و با کاربر خود به شیوه‌ای مناسب ارتباط برقرار کنید. در نتیجه یک استراتژی محتوا مناسب می‌توانید به موفقیت در اینستاگرام دست پیدا کنید و بتوانید مشتری‌های جدید را به کافه خود بیاورید و مشتری‌های قدیمی را نیز حفظ کنید. در این متن کوکو کانتنت چند راه خوب برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کند. این نکات برای هر کسی، از ادمین حرفه‌ای گرفته تا افرادی که آشنایی چندانی ندارند، می‌توانند از آنها استفاده کنند.

چگونه تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران انجام دهم؟

اینستاگرام می‌تواند مانند یک بیلبورد رایگان برای شماست که در صورت موفقیت در آن نتایج خیلی خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. در این متن تلاش می‌کنیم تا راه‌هایی را معرفی کنیم تا اینستاگرامی با حس صمیمی و دلچسب داشته باشید که بتوانید از طریق آن کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

1. از خوراکی‌ها هیجان‌انگیز عکاسی کنید

همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که شما یک برند مرتبط با خوراکی هستید و باید غذاهای خود را برای جذب مشتریان به نمایش بگذارید. چه برای معرفی یک غذای جدید یا برجسته کردن یک غذای محبوب، هیچ چیز بیشتر از یک تصویر خوب از یک غذای اشتها آور مشتریان را وسوسه نمی‌کند.

در حالی که استخدام یک عکاس غذا گام واضح بعدی است، اما هر رستورانی بودجه لازم برای انجام این کار را ندارد. در نظر داشته باشید که مدیریت هزینه‌ها برای کافه و رستوران‌های کوچک از مهم‌ترین عوامل پیشرفت است. اما خبر خوب این است که برای گرفتن عکس‌های خوب از غذا به دوربین حرفه‌ای نیاز ندارید. دوربین گوشی هوشمند به همراه تکنیک مناسب نیز می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای و  کیفیت بالا بگیرید.

همواره این چند نکته را برای عکاسی در نظر داشته باشید:

  1. از نور طبیعی استفاده کنید، در روزهای روشن که نور روز کافی است عکاسی کنید، ترجیحا پرده‌ها را کنار بزنید و نزدیک پنجره و یا در فضای باز عکس بگیرید.
  2. در عکس‌های خود از فلاش استفاده نکیند.
  3. به هم ریختگی پس زمینه را حذف کنید و چیدمانی زیبا و مرتب برای میز داشته باشید
  4. چندین عکس از زوایای مختلف بگیرید، در نهایت عکس‌ها را مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید.
  5. از یک برنامه ویرایش مانند Canva یا Adobe Spark برای روتوش تصویر استفاده کنید.
  6. نکته کمکی: یک تخته سفید را در نزدیکی جسمی که از آن عکس می‌گیرید قرار دهید تا نور را به عقب منعکس کند و از ایجاد سایه‌های سنگین جلوگیری کند.

2. از فضای داخلی رستوران و کافه عکس بگیرید

درست است که عکاسی ازغذاها و خوراکی‌ها مهم است، اما فضای داخل رستوران یا کافه هم از عوامل مهم و تاثیرگذار در جذب مشتری است. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که جای خالی آن در تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران دیده می‌شود. عکس از فضای رستوران، حس را به مشتری شما منتقل می‌کند و نقش مهمی در جذب مشتریان جدید خواهد داشت. همچنین اگر رستوران شما منظره‌ای زیبا برای ارائه دارد، باید آن را با جامعه اینستاگرام خود نیز به اشتراک بگذارید. در نظر داشته باشید که مشتریان شما به دنبال حس خوب هستند، عکس‌هایی از فضای شما کمک می‌کند تا حس مثبت را دریافت کنند و برای مراجعه به کافه شما ترغیب شوند.

3. فعالیت مداوم داشته باشید

به خاطر داشته باشید که فعالیت در اینستاگرام نیاز به صبر و حوصله دارد. باید تلاش مداوم باشد تا نتیجه خوبی حاصل شود. به جز اینکه الگوریتم اینستاگرام، در صورتی که فعالیت مداوم داشته باشید شما را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد، فعالیت مداوم شما را به افرادی که شما را فالو می‌کنند یادآوری می‌کند.

برای درک بهتر این موضوع، شرایط فردی را تصور کنید که قرار است امروز عصر با دوستان خود در یک کافه ملاقات کند. این فرد ممکن است مدت‌ها پیش صفحه کافه شما را فالو کرده باشد و امروز در حال گشت و گذار در اینستاگرام از طریق یک پست یا استوری به یاد صفحه شما می‌افتد. در نتیجه کافه شما را برای قرار امروز عصر خود انتخاب می‌کند.

4. عکس‌های مشتریان را به اشتراک بگذارید

این یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای تولید محتوا اینستاگرام در این بیزینس است. این امر از دو نظر اهمیت دارد.

اول: مشتریان جدید را با نقطه نظر و دیدگاه افراد دیگر آشنا می‌کند و کمک می‌کند تا برای مراجعه به کافه شما اعتماد کنند.

دوم: باعث ایجاد حس مثبت در مشتری که عکس را منتشر کرده است می‌شود و سایر افراد را نیز ترغیب به این کار می‌کند.

5. از پشت صحنه عکس بگذارید

مشتریان معمولا زمانی که در رستوران یا کافه هستند، چیزی از پشت صحنه کارها نمی‌بینند. اما اشتراک‌گذاری پست یا استوری از چهره‌های کارکنان و یا داستان‌هایی از آنها و برخی از اتفاقات روزمره می‌تواند راهکار جذابی برای ایجاد حس صمیمیت با مشتریان باشد که در نتیجه این امر، موضوع حس خوب که در گزینه‌های قبلی هم به آن اشاره شد بوجود می‌آید و افراد را به مراجعه دوباره به کافه یا رستوران شما ترغیب می‌کند.

6. راه‌های ارتباط را ساده کنید

فرض بگیرید که مشتری پست‌ها و محتوای شما را دیده و قصد مراجعه به کافه یا رستوران شما را دارد، در نتیجه باید راه‌های ارتباطی را به سادگی برای او مهیا کنید. قرار دادن لوکیشن و شماره تلفن در دسترس‌ترین بخش، بهترین راه برای جذب مشتری است. همچنین می‌توانید دکمه‌های ارتباط مانند Call و… را به اینستاگرام خود اضافه کنید.

برای تولید محتوا به کمک نیاز دارید؟

این روزها اکثر مجموعه‌های فعال در این حیطه به تولید محتوا اینستاگرام کافه و رستوران به صورت حرفه‌ای می‌پردازند. بسیاری از یک نیروی ثابت برای این کار کمک می‌گیرند برخی دیگر هم با شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف همکاری دارند. کوکو کانتنت به عنوان یک مجموعه که به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام فعالیت دارد، آماده همکاری با شماست. هدف ما کمک به مجموعه شماست تا با هزینه‌ای مقرون به صرفه، راهکاری خوب برای ورود به فضای اینترنت و فعالیت حرفه‌ای در این فضا داشته باشید.

مشاوره رایگان