محتوای همیشه سبز چیه؟ این رو با یه مثال توضیح میدیم براتون. سریال فرندز رو خیلی از ماها دیدیم یا حداقل در موردش شنیدیم، و میدونیم ضبط اونبیشتر از 15 ساله تموم شده. اما میدونین بازیگران این سریال با اینکه سال هاست کارشون تموم شده سالانه 20 میلیون دلار درآمد بابت اون سریال دارن؟ اون ها از درآمد این سریال سهم میبرن و با توجه به اینکه هنوز فرندز طرفدار داره و داره درآمد کسب می کنه بازیگران هم سهم شون رو دریافت میکنن.

اما چی باعث می شه سریال فرندز هنوز هم طرفدار داشته باشه و بازیگرانش سالانه 20 میلیون دلار بگیرن؟ 20 میلیون دلار برای انجام هیچ کاری! جواب محتوای همیشه سبز هست.

از سریال فرندز برای سایت درس بگیریم
از سریال فرندز برای سایت درس بگیریم

سریال فرندز و محتوای همیشه سبز

وارن لیتلفیلد مدیر اجرایی در NBC این سریال رو انتخاب کرد چون متوجه جای خالی برنامه ای برای یه سری مخاطب جوانی شد که برنامه ای براشون در تلویزیون نبود. اون ها می خواستن خودشون و دغدغه هاشون رو توی تلویزیون ببینن. دغدغه هایی مثل کار، روابط عاطفی، هم خونه و … که همیشه برای نسل جوان بودن، و حتی هنوز هم هستن. این میشه راز موفقیت این سریال. شناخت یه نیاز، تولید محتوایی خوب براساس اون نیاز.

از سریال فرندز برای تولید محتوا درس بگیرین
از سریال فرندز برای تولید محتوا درس بگیرین
تولید محتوا
از سریال فرندز برای تولید محتوا درس بگیرین

 

چطور از موفقیت فرندز برای تولید محتوای همیشه سبز درس بگیریم؟

برای کسی که دستی توی محتواسازی داشته باشه، پیدا کردن یه کلمه کلیدی کار سختی نیست. برای اینکه بتونیم تولید محتوای خوب انجام بدیم که بتونه همیشه سئو بگیره، محتوای همیشه سبز نیاز داریم. این چیزی فراتر از استفاده از ابزارهای سئو هست. یعنی باید محتوایی با کیفیت باشه که همیشه بتونه مخاطب جذب کنه، چیزی که از بقیه مطالب رقبا یک سر و گردن بالاتر باشه و چیزهای جدیدی برای ارائه داشته باشه.

از سریال فرندز برای تولید محتوا درس بگیرین
از سریال فرندز برای تولید محتوا درس بگیرین

روند تولید محتوا معمولی به به این شکل هست: پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، پیدا کردن موضوع بر اساس کلمه کلیدی، تولید محتوا.

طرز تهیه محتوای معمولی
طرز تهیه محتوای معمولی

هنوز هم افراد زیادی بر این اساس تولید محتوا میکنن، اما به نظر کوکو این روند برای تولید محتوای همیشه سبز باید به این شکل باشه: بررسی نیازهای مخاطب، تلاش برای برطرف کردن نیاز مخاطب، پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب براساس این موضوع، ساخت محتوا.

محتوای همیشه سبز
طرز تهیه محتوای همیشه سبز

فقط وقتی می تونیم موفق بشیم که نیازهای مخاطب رو بشناسیم و بتونیم با محتوا پیشنهادی برای برطرف کردن نیازهای مشتری هامون داشته باشیم. این کار نیاز به شناخت خوب از مشتری داره. پس:

برای تولید محتوای همیشه سبز مخاطبان رو بشناسین، بر اساس نیازهای اون ها محتوا بسازین

وقتی نیازهای مشتری رو بشناسین باید با درک خوبی که از خدمات و محصولات خودتون داشته باشین که بتونین یه نقطه مشترکی بین نیازهای مخاطبان هدف تون با محصولات یا خدمات پیدا کنین.

در سریال فرندز این شناخت نیازها با کمک مارتا کافمن  و دیوید کرین که خودشون دهه 20 سالگی شون رو در نیویورک گذرونده بودن برطرف شد. اون ها درک خوبی از نیازهای اون دوره سنی داشتن، مخاطبان رو میشناختن و تونستن بر اساس اون محتوا رو بسازن.

محتوای خوب
یه محتوای خوب و با ارزش تولید کنین

در آخر…

درسته که این مقاله روی موضوع سئو تاکید داشت، اما به باور کوکو کانتنت یه محتوای همیشه سبز کیفیت لازم رو داره که بتونه مخاطبان رو به خودش جذب کنه، حالا از طریق هر کانال ارتباطی فرقی نداره.