تولید محتوای خلاق سخته، یعنی بیشتر از خود تولید محتوا پیدا کردن یه موضوع خوب سخته. اگر میخواین برای صفحه اینستاگرام کسب و کارتون یا حتی صفحه شخصی تون مطلب و محتوا آماده کنین ولی موضوعی ندارین، تا آخر این مطلب همراه کوکو باشین تا ایده هایی برای خلاقیت بیشتر در این زمینه به دست بیارین.

خلاقیت در تولید محتوا
6 پیشنهاد کوکو کانتنت برای خلاقیت در تولید محتوا

4 راه پیدا کردن موضوع برای تولید محتوای خلاق

  1. یه طوفان فکری راه بندازین. اگر همکار دارین که چه بهتر، اما اگر تنها هم هستین می تونین مراحل رو به همین ترتیب برین. اینجوری که موضوع کلی که میخواین در موردش بنویسین رو وسط یه تخته وایت برد یا کاغذ بنویسین، بعد خودتون (اگر همکار دارین به همراه اون ها) هر کلمه ای که در مورد اون موضوع به ذهن تون می رسه رو بنویسین. توی تولید محتوای خلاق کمیت می تونه منجر به کیفیت بشه. اصلا خودتون یا بقیه رو قضاوت نکنین. اینجا فقط بنویسین، بعد خودتون می بینین این نوشتن کلمات به ظاهر بی ربط یواش یواش به یه هدف خوب نزدیک می شه.

    خلاقیت در تولید محتوا
    طوفان فکری راه بندازین
  2. برای تولید محتوای خلاق باید برین دنبال ایده گرفتن از صفحه هایی که خوب کار می کنن، اما نه اون هایی که توی شاخه مشابه شما هستن، چون اونجوری دیگه خلاق به حساب نمیاد. به صفحات، سایت ها، استوری ها، پست ها، عکس هایی که دوست دارین و دنبال می کنین فکر کنین. شاید شاخه فعالیت شما پوشاک باشه اما الان یه صفحه در مورد آرایشگاه به ذهن تون بیاد یا سایتی با موضوع تکنولوژی. خب حالا اون پست ها رو آنالیز کنین، به اجزا و ساختارش توجه کنین و سعی کنین اون ها رو در قالب موضوع مربوط به کسب و کار خودتون پیاده کنین.

    خلاقیت در تولید محتوا
    از اون هایی که خوب هستن ایده بگیرین
  3. یه جایی توی گوشی، ایمیل و یا هرجایی که راحت هستین داشته باشین، هر ایده خوبی که می بینین توش یادداشت کنین. ویژگی مهم این فضا باید دم دست بودنش باشه که بتونین به راحتی بهش دست رسی داشته باشین و قبل از فراموش فایل هاتون رو توش قرار بدین. کوکو پیشنهاد میده از google keep برای یادداشت استفاده کنین. ویژگی خوب این فضا اینه که یه دفترچه یادداشت آنلاینه که هم روی گوشی و هم روی کامپیوترتون هست. می تونین یادداشت صوتی و متنی هم توش قرار بدین.

    خلاقیت در تولید محتوا
    ایده های خوب تون برای تولید محتوا رو یادداشت کنین
  4. وقتی به بن بست فکری میرسین، یه کمی از پشت میز بلند شین و یه چرخی بزنین. این چرخ ممکنه برای بعضی ها ریختن یه چایی و خوردن اون باشه، برای بعضی راه رفتن، برای بعضی خارج شدن از محل کار برای چند دقیقه و … اما موضوع مهم اینه که با خارج شدن ار فضا به ذهن تون تنفس بدین تا بتونه به ایده برای تولید محتوای خلاق برسه.

    خلاقیت در تولید محتوا
    یه چرخی بزنین تا ذهن تون باز بشه و بتونین با ذهن باز محتواسازی کنین

2 راه برای اجرا و پیاده سازی در تولید محتوای خلاق

  1.  بعد از اینکه ایده کلی و موضوع رو پیدا کردین، کار سخت بعدی برای تولید محتوای خلاق اینه که چجوری پیاده اش کنین. برای این بخش کوکو کانتنت بهتون پیشنهاد میده از www.pinterest.com استفاده کنین. وقتی کف گیر ایده هاتون ته دیگ خورد، وارد پینترست بشین و بچرخین می تونین برای موضوعات بعد هم پین هایی رو ذخیره کنین اما ذهن تون رو خیلی درگیر نکینن و روی موضوع فعلی تمرکز کنین. پینترست کمک می کنه تا ایده جدید خودش بپره توی ذهن تون.

    خلاقیت در تولید محتوا
    وقتی کف گیر ایده هاتون به ته دیگ میخوره برای تولید محتوا دز سایت پینترست کمک بگیرین
  2. آخرین و مهم ترین بخش برای تولید محتوای خلاق اینه که از شر هر چیزی که حواس تون رو پرت میکنه خلاص بشین. مثلا نوتیفیکیشن ها رو ببندین. اگر وسیله ای روی میز هست که حواس تون رو پرت میکنه اون رو از دیدتون خارج کنین. میز رو خلوت کنین. گوشی رو سایلنت کنین و … یادتون باشه هر باری که یه اتفاق کوچیک در حد صدای یه نوتیفیکیشن حواس تون رو پرت می کنه حدود 10 دقیقه زمان برده می شه تا به میزان تمرکز قبلی تون برسین.

    خلاقیت در تولید محتوا
    تمرکز بهتر به بالا رفتن خلاقیت تون در تولید محتوا کمک می کنه