اگر تا حالا به دنبال تعرفه های تولید محتوا گشتید و به نتیجه‌های خیلی متفاوتی در مورد هزینه های تولید محتوا رسیده‌اید، جای تعجبی ندارد. در هر زمینه‌ای از تولید لباس گرفته تا رستوران و… همیشه تفاوت در قیمت‌ها وجود دارد. اما در ادامه با کوکو همراه باشید، تا پاسخ خود را بیابید و دلیل این تفاوت را درک کنید.

تولید محتوا یکی از بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. و شاید این حوزه هنوز برای خیلی از افراد جدید و ناآشنا باشد. برای توضیح تعرفه تولید محتوا، از مثال فروشگاه‌های فروش لباس استفاده می‌کنیم تا مسئله ملموس‌تر شود.

با این مثال درباره تفاوت در تعرفه های تولید محتوا بیشتر بدانید

برای توضیح موضوع تفاوت در تعرفه های تولید محتوا، از مثال خرید لباس کمک می‌گیریم. زیرا هر کدام از ما بارها تجربه کردیم که برای خرید لباس به مغازه‌های مختلف سر بزنیم و لباس‌هایی را با قیمت‌های متفاوت ببینیم. اما این تفاوت قیمت‌ها چه دلیلی دارند؟

1. جنس و کیفیت لباس‌ها

هیچ گرانی بی حکمت نیست! این اولین ویژگی است که به ذهن ما خطور می‌کند. این منطق برای خیلی از افراد وجود دارد که اگر چیزی گران‌تر است، پس حتما کیفیت بهتری هم دارد. این در خیلی از موارد صادق است، قاعدتا لباسی که جنس خوبی دارد، نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است، اما نه همیشه! گزینه‌های دیگری هم روی قیمت تاثیرگذارند.

2. برندهای تولید کننده

لباس‌هایی که از برندهای معروفی هستند، کیفیت خوب و متوسط رو به بالایی دارند. داشتن یک برند معروف می‌تواند دلیلی برای کیفیت خوب باشد اما نداشتن برند معروف ناقض کیفیت خوب نیست. گاهی وقت‌ها مصرف‌کننده هم به این نکته واقف است که ارزش آن لباس بدون اسم برند، خیلی کمتر است، اما برای داشتن بهره‌مندی از نام برند حاضر می‌شود هزینه بیشتری پرداخت کند، چون حس خوبی به او منتقل می‌کند.

3. دلیل‌های دیگر؟

ممکن تجربه کرده باشید که یک لباس ثابت، در دو فروشگاه قیمت‌های متفاوتی دارد که این موضوع بستگی به دلایل متعددی دارد، مثلا گران‌فروشی بی دلیل یک فروشنده، محل مغازه‌ها و… هدف ما بررسی دقیق موضوع نیست و احتمالا همین چند زاویه دید مناسبی نسبت به تفاوت قیمت‌ها برای شما ایجاد کرده است، پس حالا به بررسی مبحث اصلی یعنی : تفاوت تعرفه های تولید محتوا می‌پردازیم.

تفاوت در تعرفه های تولید محتوا از کجا سرچشمه می‌گیرند؟

در زمینه‌ی تولید محتوا هم مانند لباس‌ها گزینه‌های زیادی هستند که تعیین قیمت می‌کنند. این عوامل را در ادامه توضیح می‌دهیم:

1. کیفیت محتوا

تشخیص محتوای خوب مثل تشخیص جنس لباس راحت نیست. مواردی مانند رعایت قوانین نگارشی،‌ استانداردهای سئو، کیفیت منابع محتوا، تعداد منابع، همه در کنار هم کیفیت محتوا را تعیین می‌کنند. به علاوه محتوای خوب باید ویژگی‌های برند شما را در خود داشته باشد و برای مخاطب ترغیب کننده باشد.

2.شرکت تولید کننده محتوا

 در تعرفه تولید محتوا نام شرکت هم تاثیرگذار است. برخی شرکت‌های تولید محتوا به دلیل سابقه و شناختی که بین افراد دارند قیمت‌های بیشتری نسبت به سایرین ارائه می‌دهند. که البته این موضوع مانند مثالی که در بالا ذکر کردیم، نه نقض کننده کیفیت محتوای یک شرکت شناخته شده با تعرفه بالاتر است و نه نشان دهنده کیفیت محتوای یک شرکت با تعرفه پایین‌تر.

3.دلایل دیگر…

در خصوص محتواسازی و قیمت تولید محتوا و تعرفه های تولید محتوا دلایل دیگری هم وجود دارند. یکی از اولین موضوعاتی که افراد درباره محتوای متنی دقت می‌کنند رعایت قوانین سئو است، اما باید توجه کنید آیا بعد از جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو، یک محتوا توانایی جذب مخاطب و ترغیب اون به استفاده از خدمات شما را دارد؟ محتوای خوب نه تنها باید ترغیب کننده و جذاب باشد، بلکه باید پیام شما و برند شما را هم به مخاطب منتقل کند و این یکی از ویژگی‌های مهم و تعیین کننده در قیمت تولید محتوا است.

محتوای با کیفیت و قیمت مناسب بخواهید!

هر مشتری، در هر نوع معامله‌ای به دنبال کیفیت بهتر، با قیمت کمتر است. ما در کوکو کانتنت ادعا نمی‌کنیم که پایین‌ترین قیمت را داریم، اما این تضمین را می‌دهیم که محتوای تولید شده با کیفیت است، محتوایی است که ویژگی‌های برند شما را دربر می‌گیرد و برای مخاطب ترغیب کننده، جذاب و قابل پذیرش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و یا سفارش تولید محتوا با ما در ارتباط باشید:

مشاوره رایگان اینستاگرام