برای هر پیج اینستاگرامی که فعالیت کاری دارد پیش می‌آید که پیامی از یک اینفلوئنسر یا یک صفحه با فالوور زیاد دریافت کند که او را به یک کمپین جذب فالوور اینستاگرام دعوت می‌کند. در اینجا این سوال پیش می‌آید که: در کمپین جذب فالوور اینستاگرام شرکت کنم؟ یا نه؟ در ادامه این متن کوکو کانتنت به این سوال پاسخ می‌دهد. به امید اینکه هر کسی بتواند به رشد دلخواه خود در اینستاگرام برسد، البته بدون از دست دادن پول اضافه!!

سوال دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید: خرید پیج اینستاگرام، آری یا خیر؟

در کمپین جذب فالوور اینستاگرام شرکت کنم؟

این سوالی است که نه تنها خیلی از مخاطبان از ما می‌پرسند، بلکه خیلی از مشتری‌هایی که به صورت مستمر با ما همکاری دارند هم درباره شرکت در کمپین جذب فالورر اینستاگرام سوال می‌کنند. این کمپین‌ها با پیشنهادهای جذابی، در برابر هزینه کمی بسیاری از افراد را وسوسه می‌کنند.

یک جواب کوتاه برای سوال «در کمپین جذب فالوور اینستاگرام شرکت کنم؟» داریم و آن هم «نه!» است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر، ادامه متن را بخوانید.

 

چرا شرکت در کمپین جذب فالوور اینستاگرام پیشنهاد نمی‌شود؟

اساس کار اکثر کمپین‌ها بر این اساس است که چند اینفلوئنسر یا صفحه مختلف با فالوورهای بالا، یک مسابقه تشکیل می‌دهند. در ادامه یک مسابقه برگزار می‌کنند که شرایط برنده شدن در این مسابقه فالو کردن صفحاتی است که اسپانسر کمپین جذب فالوور اینستاگرام شده‌اند. تا اینجای قضیه به نظر خوب است. شما هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و صاحب کمپین به شما تضمین می‌دهد که حداقل تعداد مشخصی فالوور می‌گیرید. اما موضوع پیچیده‌تر از این است، که در ادامه می‌خوانید:

1. فالوورهایی که مخاطب هدف نیستند!

شما ممکن است برای اهدافی مانند فروش کالا یا خدمات، آموزش، معرفی برند و… شروع به کار در اینستاگرام کرده باشید. هدف شما هر چیزی که باشد به احتمال زیاد از طریق کمپین جذب فالوور اینستاگرام اکثرا فالوورهایی را جذب می‌کنید که مخاطب هدف شما نیستند، در نتیجه تنها عدد فالوور شما بالا می‌رود، بدون اینکه به هدف مورد نظر خود بتوانید برسید.

2. آنفالو زیاد

یکی از نشانه‌های عدم جذابیت یک صفحه برای الگوریتم اینستاگرام، آنفالو زیاد است. معمولا بعد از برگزاری کمپین، فالوورهایی که فقط برای مسابقه و شانس برنده شدن جایزه شما را فالو کرده‌اند، صفحه را آنفالو می‌کنند.

3. اینگیجمنت کم

اگر مخاطبینی که در دسته مخاطبین هدف شما نیستند صفحه را فالو کنند، قاعدتا به مطالب شما علاقه‌ای ندارند. در صورتی که در دسته آنفالو کننده‌ها نباشند، در صفحه باقی می‌مانند، اما بدون هیچ فعالیتی! کلید اصلی موفقیت برای الگوریتم اینستاگرام اینگیجمنت کم است. شما از طریق این کمپین جذب فالوور اینستاگرام مخاطبینی را دارید که برای اجبار و بدون شناخت از شما، شما را فالو می‌کنند. این مخاطبین اکثرا مانند فالوورهای روح برخورد می‌کنند، نه لایک دارند و نه کامنت. در نتیجه اینگیجمنت صفحه شما کاهش پیدا می‌کند.

4. ریپورت!

بسیاری از کمپین‌هایی که در اینستاگرام برگزار می‌شوند به تعهدات خود پایبند نیستند، این موضوع خشم مخاطبین را برمی‌انگیزد، در بسیاری از این کمپین‌ها دیده شده است که مخاطبین بعد از ناراحتی از نتایج، پیج‌های اسپانسر را ریپورت و بلاک کرده‌اند. و این موضوع ممکن است در مراحل اولیه باعث محدود شدن اکانت شما شود. اگر تعداد این ریپورت‌ها زیاد شوند حتی ممکن است به مسدود شدن صفحه شما منجر شود.

5. فالوور فیک

تمامی حالت‌های بالا در صورتی بود فالوورهای واقعی به صفحه شما اضافه شوند. اما در بسیاری از موارد دیده شده است که کمپین‌ها بعد از عدم موفقیت در برآورده کردن وعده‌های اولیه، اقدام به اضافه کردن فالوور فیک می‌کنند. فالوورهای فیک عواقب جبران‌ناپذیری برای صفحه شما دارند که از آنها می‌توان به کاهش اینگیجمنت و آنفالو زیاد و در نهایت آسیب به صفحه شما اشاره کرد.

پیشنهاد می‌دهیم این مطلب را هم مطالعه کنید: 5 دلیل برای دوری از گروه های حمایتی اینستاگرام

پس چطور در اینستاگرام پیشرفت کنم؟

اگر قبلا در یک کمپین جذب فالوور اینستاگرام شرکت کرده‌اید، اینکه حالا چه کاری انجام دهید بستگی به شرایط خاص شما دارد. اما به طور کلی بهتر است بداند که رشد یک شبه و ناگهانی برای اینستاگرام وجود ندارد. این اتفاق هم مثل هر موفقیت دیگری نیاز به صبر و حوصله دارد.

رشد یک شبه ممکن است برای برخی از اکانت‌ها با وایرال شدن یک پیام رخ دهد. یا از طریق یک تبلیغ تاثیرگذار در طی زمانی کوتاه موفقیت زیادی حاصل شود. مثال این موضوع را می‌توان mr.h.u.n.t.e.r را معرفی کرد. که در زمان کوتاهی از طریق معرفی توسط sadaf_beauty به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. اما حتی همین موفقیت و مطرح شدن هم با یک استراتژی محتوا خوب، ایده محتوا جدید و کاری خلاقانه اتفاق افتاد. پس باور کنید یا نه، در این فضا هیچ چیز اتفاقی نیست!

رشد به روش طبیعی در اینستاگرام که به اصطلاح به آن رشد ارگانیک هم گفته می‌شود، یعنی:

  1. شما با یک استراتژی خوب تولید محتوا انجام دهید.
  2. از قوانین هشتگ‌گذاری استفاده کنید، از تبلیغات هدفمند استفاده کنید.
  3. با اکانت خود فعالیت معقول و مناسب داشته باشید.
  4. پس از کمی جذب فالوور شروع به تبادل با افرادی کنید که مخاطبین هدف یکسانی با شما دارند، اما فعالیت آنها با شما تداخلی ندارد.

در نتیجه تمام اتفاقات بالا می‌توانید انتظار رشد صحیح و واقعی در اینستاگرام را داشته باشید. در نهایت این رشد، نه تنها از طرف الگوریتم اینستاگرام محدود نمی‌شوید، بلکه مشتری و مخاطب مورد نظرتان را هم پیدا می‌کنید.

کوکو راه مطمئن رشد در اینستاگرام را می‌داند

اگر توانستیم جواب شما به سوال «در کمپین جذب فالوور اینستاگرام شرکت کنم؟» را بدهیم، بهتر است بدانید ما با سابقه‌ای که در زمینه تولید محتوا و کمک به پیج‌ها در رشد اینستاگرام داریم، می‌توانیم در این راه به شما هم کمک کنیم.

خدمات کوکو بر حسب نیاز شما هستند، پس کافی است با ما در تماس باشید تا بهترین راه برای کمک به شما را پیدا کنیم.

مشاوره رایگان اینستاگرام