برای نوشتن یک تقویم محتوا برای آبان ماه، نیاز به مناسبت های تقویم آبان 1400 برای تولید محتوا دارید. چرا که این مناسبت‌ها به شما در تدوین یک تقویم خوب کمک می‌کنند.

تقویم محتوا، که به آن «تقویم سردبیری» هم گفته می‌شود، در واقع یک برنامه زمان‌بندی مکتوب است که زمان و پلتفروم انتشار محتوای آینده را به شما نشان می‌دهد. تقویم محتوا کمک می‌کند که مراحل بازاریابی محتوای شما به خوبی سازماندهی شده و در مسیر درست باشد. این تقویم باعث می‌شود که مطمئن باشید در مسیر مناسب و مطابق استراتژی محتوا خود قدم برمی‌دارید. کوکو کانتنت به شما پیشنهاد می‌دهد که از مناسبت‌هایی که در این تقویم آمده‌اند کمک بگیرید و تقویم محتوای این ماه خود را آماده کنید.

مناسبت های تقویم آبان 1400 برای تولید محتوا

برای نوشتن یک تقویم محتوا اول باید پلتفرم‌های خود را مشخص کنید، سپس بر اساس هر پلتفرم و نیاز آن موضوعات مناسب و نحوه ارائه مناسب را در نظر گرفته و هر موضوع را به روز خاصی اختصاص دهید. سپس در روزهای تعیین شده محتوا را تولید کرده و منتشر نمایید. برای این کار نیاز به یک تمپلیت برای تقویم دارید، که می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

تقویم محتوا چیست؟ + دانلود تقویم محتوایی

در این بین یافتن ایده‌های مناسب برای تقویم کار ساده‌ای نیست. اما می‌توانید از مناسبت‌هایی که برای روزهای مختلف هستند، مناسبت‌هایی که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند را انتخاب کنید و از آنها برای تولید محتوا خلاقانه ایده بگیرید.

1 آبان:

  • روز آمار و برنامه‌ریزی: روز شاید برای خیلی از کسب‌وکارها کاربردی نداشته باشد، اما اگر در زمینه آموزش ریاضیات فعالیت دارید، و یا با بچه‌های کنکوری و مدرسه‌ای در ارتباط هستید می‌توانید از این روز برای آموزش یک نکته ریاضی استفاده کنید.

3 آبان:

  • روز مادر همسر: در بین مناسبت های تقویم آبان 1400 برای تولید محتوا این یکی از بهترین روزها برای افرادی است که بلاگ شخصی دارند و در آن از روزمرگی‌های خود می‌گویند. این روز در انگلیسی با اسم Mother-In-law است، پس به طور کلی به مادر همسر اشاره دارد و صرفا برای «مادر شوهر» نیست. مثلا یک ایده خوب صحبت درباره راهکارهایی برای ارتباط مناسب با خانواده همسر است، مثل این اینفوگرافیک در رابطه با رفتار با خانواده همسر یا معرفی چند فیلم و سریال در این موضوع.

6 آبان:

  • روز عروسک پولیشی: اکثر افراد از دیدن این عروسک‌های پولیشی بامزه لذت می‌برند. در این روز کسب‌وکارهایی که در رابطه با این عروسک‌ها فعالیت دارند می‌توانند کمپین‌های تخفیف برگزار کنند.
  • روز انیمیشن: افرادی زیادی هستند که می‌توانند از روز انیمیشن در زمینه کاری خود کمک بگیرند و انیمیشن‌هایی با موضوعات خاص را معرفی کنند. برای مثال معرفی انیمیشن مورد علاقه، معرفی انیمیشن‌های آموزشی برای کودکان، معرفی 5 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما، معرفی انیمیشن‌هایی برای تغییر دید به زندگی، انیمیشن‌هایی برای مثبت اندیشی و…. که هر کسی بر اساس حیطه کاری خود می‌تواند موضوعات مناسبی را انتخاب کرده و به آن بپردازد.

7 آبان:

  • روز گربه: طرفداران گربه‌ها کم نیستند. در این روز به جز افرادی که در حیطه حیوانات فعالیت دارند، مثل دامپزشک‌ها، هر کسی که مخاطبان خود را علاقه‌مند به این موضوع می‌بیند، می‌تواند پستی درباره گربه‌ها داشته باشد. از موضوعات مناسب این روزها با توجه به نزدیک شدن به روزهای سرد سال، پرداختن به گربه‌های خیابانی و کمک‌رسانی به آنها است.
  • روز اینترنت: اینکه چقدر اینترنت زندگی ما را تغییر داده است برای کسی پوشیده نیست. در این روز می‌توانید به اخبار مرتبط با اینترنت در این روزهای جامعه بپردازید، مثلا اخبار مرتبط با طرح صیانت! و در مورد آنها اطلاع‌رسانی کنید و یا درباره مشاغل مبتی بر اینترنت صحبت کنید، یا از استفاده‌های مفیدی که می‌توان از آن داشت، نکات امنیتی درباره اینترنت و….

8 آبان:

  • روز نوجوان: نوجوان‌ها یا نسل Z یکی از مخاطبان اصلی اینترنت به شمار می‌روند که در بین مخاطبین هدف بسیاری از کسب‌وکارها قرار دارند. شما هم اگر با این دسته از افراد در ارتباط هستید، این روز را برای برگزاری یک کمپین تخفیف و یا روشی برای تبریک به این افراد در نظر بگیرید.

9 آبان:

  • هالووین: درست است که این روز در مناسبت‌های رسمی تقویم ایران نیست،‌ اما با توجه به جذابیت این موضوع تولید محتوا مخصوص این روز ایده خوبی برای سرگرم کردن مخاطبان به شمار می‌رود.

10 آبان:

  • روز وگن‌ها: این روز در بین مناسبت های تقویم آبان 1400 برای تولید محتوا فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی درباره رژیم غذایی وگن‌ها است. اگر در حوزه غذا فعالیت دارید می‌توانید از این روز برای معرفی رسپی‌های گیاهی استفاده کنید. اگر در زمینه فرهنگسازی کار می‌کنید، از این روز برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در برخورد با این افراد استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر و آشنایی با گیاهخواران هم می‌توانید از اپیزود 29 رادیو مرز با موضوع گیاه‌خوارها استفاده کنید.

11 آبان:

  • روز آگاهی درباره استرس: این روزها افراد زیادی در حوزه تولید محتوا روانشناسی فعالیت دارد و می‌توانند در این روز در مورد اطلاع‌رسانی درباره استرس، روش‌های کنترل استرس و… صحبت کنند.
  • روز ساندویچ: این خوراکی خوشمزه تاریخچه جالبی دارد که می‌توان به آن پرداخت، اما این تنها موضوعی نیست که می‌توان درباره آن تولید محتوا کرد. شما چه در زمینه خدمات تولید محتوا اینستاگرام فعالیت کنید و چه برای یک سایت بنویسید و یا هر بستر دیگری، انواع بسیار زیادی از ساندویچ‌ها هستند که در این می‌توانند به عنوان رسپی آموزشی برای سرگرمی مخاطبان شما آماده شوند.

13 آبان:

  • روز دانش‌آموز: روز دانش‌آموز فرصت خوبی برای برگزاری کمپین یا انتشار محتوای مناسب برای کسانی است که با قشر دانش‌آموزان در ارتباط هستند. اما این روز در تقویم ملی ایران به روز دانش‌آموز معروف است و در تقویم بین‌المللی جایی ندارد، پس در نظر داشته باشید که برای صفحاتی که مخاطب بین‌المللی دارند، مناسب نیست.

17 آبان:

  • روز جهانی کودکان بی‌سرپرست: این روز به منظور جلب توجه به وضعیت کودکانی در نظر گرفته شده است که مادر و پدر خود را از دست داده‌اند و سرپرستی ندارند. و بنابراین در این روز، مردم تشویق می شوند تا فعالانه در کمک به افزایش آگاهی، حمایت و تامین مالی برای کودکان بی مادر و  پدر در سراسر جهان مشارکت کنند.

20 آبان:

  • روز اوریگامی: ساختن اوریگامی یک فعالیت هنری مفید برای ذهن به شمار می‌رود. این هنر زیبا که از شرق دور به تمام جهان رسیده است بهانه خوبی برای ساخت و تدوین محتوای خلاقانه و مخصوصا تصویری است که در تقویم‌های محتوایی متفاوتی می‌تواند جا داشته باشد.
  • روز مجردها: این روز یکی از مناسبت‌های مهم در تقویم آبان ماه است که در سراسر جهان فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌هایی بر روی کالاهای خود در نظر می‌گیرند. این روز در فروشگاه‌های اینترنتی چیزی کم از جمعه سیاه ندارد.

22 آبان:

  • روز جهانی مهربانی: در روز جهانی مهربانی، مردم تمام دنیا تشویق می‌شوند تا اقدامات مهربانانه انجام دهند، از بخشش وسایل تا کمک به افراد نیازمند. اما این اقدامات می‌تواند با انجام کارهای کوچکی مثل ریختن یک لیوان چای برای همکاری شروع شود و به لبخند زدن به همسایه‌ها در آسانسور ادامه پیدا کند. در نهایت می‌توانیم با یادآوری این روز و قدم‌های کوچک برای مهربانی به مخاطبین خود یادآوری کنیم که دنیا با مهربانی جای زیباتری است.

23 آبان:

  • روز دیابت: درصد بسیاری از افراد دچار دیابت پنهان هستند و خودشان از این موضوع آگاهی ندارد، بر همین اساس اگر موضوع فعالیت شما ربطی به سلامت و تغذیه دارد، یا به عنوان یک رسانه دوست دارید قدم مثبتی برای مخاطبین خود بردارید، از این روز برای اطلاع‌رسانی و آگاهی به افراد استفاده کنید.

24 آبان:

روز کتاب و کتابخوانی: این روز از مناسبت های تقویم آبان 1400 برای تولید محتوا یکی از روزهایی است که برای افراد زیادی با موضوعات مختلف کاربرد دارد. معرفی چند کتاب، در حیطه کاری شما راه خوبی برای تولید محتوا خوب در این روز است.

28 آبان:

  • روز جهانی مردان: هدف از این روز بیشتر از هرچیز پرداختن به موضوع سلامت روانی مردان است. پس اگر تقویم محتوای شما جایی برای صحبت از چنین موضوعی دارد، این روز را از دست ندهید. چرا که داده‌ها نشان می‌دهند که دیدگاه‌های فرهنگی و انتظارات ما از مردان ممکن است به میزان قابل توجهی در افزایش نرخ خودکشی در مردان نقش داشته باشد.
  • روز جهانی توالت: هم زمانی این روز، با روز جهانی مردان شاید شبیه یک طنز باشد و دست‌آویزی برای شوخی برای بعضی از افراد ایجاد کند. اما هدف از این روز پرداختن به موضوع است که با توجه به اینکه توالت یکی از لوازم ضروری برای ادامه زندگی است، اما بسیاری از افراد از دارا بودن یک توالت معمولی محروم هستند. این موضوع در نقاط دور جهان نیست،‌ بلکه در برخی مناطق کشور ما هم رخ می‌دهد. این روز فرصت خوبی برای پرداختن به این موضوع در صفحات مربوط به خیریه، حقوق بشر و سلامتی است.

29 آبان:

  • روز جهانی کودک: بسیاری از مردم می گویند «کودکان امروز، آینده دنیا هستند». تفاوتی ندارد که شما فرزندی داشته باشید یا نه، این روز متعلق به همه کودکانی است که در اطراف شما هستند. کودکان امروز دانشمندان، سیاستمداران، پزشکان و معلمان فردا هستند. پرداختن به این روز و تولید محتوا مربوط به آن برای بسیاری از تقویم‌های محتوایی امکان‌پذیر است.

به یک تقویم محتوا خوب و خلاق نیاز دارید؟

در تولید محتوا خوب، مرحله اول تدوین یک تقویم محتوای خوب است. اگر برای تدوین تقویم محتوا، یا هر یک از مراحل تولید محتوا، چه در سایت و چه در شبکه‌های اجتماعی نیازی به کمک یا مشاوره دارید، از طریق لینک تماس با ما، با کوکو در تماس باشید.