اینفوگرافیک ها ترکیبی از اطلاعات، نوشته ها، طراحی و تصاویر هستن که به کار گرفته می شن تا بتونن اطلاعاتی رو با ما به اشتراک بذارن. در واقع ابزاری هستن که بتونن اطلاعات و دیتا رو به مخاطبین منتقل کنن و پتانسیل اشتراک گذاری بالایی هم دارن.

گفته می شه که 74 درصد از افراد برای فروش شون در شبکه های اجتماعی از قدرت تصاویر کمک میگیرن. 56 درصد از این کمپانی ها از اینفوگرافیک استفاده می کنن و 84 درصد از اون هایی که استفاده کردن ازشون راضی بودن.

نوشته ها و تصاویر هر دو از ابزارهای انتقال مفاهیم هستن اما هر دو ناقص به شمار میان. حروف و اعداد قابلیت انتقال مفاهیم پیچیده رو به شما میدن اما پردازش و درک اون ها برای خواننده می تونه سخت باشه، در مقابل تصاویر مفاهیم رو به راحتی منتقل می کنن اما مثل نوشته ها قدرت انتقال مفاهیم پیچیده رو ندارن. ترکیب اینها می تونه خلا هر دو رو جبران کنه. این ترکیب اینفوگرافیک رو می سازه.

اینفوگرافیک ها مثل بلندگو برای صدا هستن، اطلاعات تون رو به شکل تصویری طراحی کنین تا این تصاویر صدای شما رو به گوش مخاطبین در فضای آنلاین برسونن.

5 دلیل استفاده از اینفوگرافیک

در اینجا 5 دلیل براتون ذکر کردیم که شاید بتونن شما رو به استفاده از این محتواهای تصویری ترغیب کنن.

  1. اولین و مهم ترین دلیل استفاده از اینفوگرافیک ها اینه که اون ها جذاب هستن، آدم ها به خوندن نکات علاقه دارن و این شیوه از انتقال اطلاعات علاوه بر داشتن نکات کوتاه، عکس و تصویر رو هم شامل میشه.
  2. اون ها می تونن اطلاعات پیچیده رو به شکلی ساده منتقل کنن، به علاوه طبق تحقیقات اطلاعاتی که به شکل تصویری منتقل بشن بهتر به خاطر سپرده می شن. پس شما می تونین با استفاده از اینفوگرافیک ها اطلاعات پیچیده رو به شکلی جذاب به مخاطب تون منتقل کنین که بتونن به خاطر بسپارن.
  3. اطلاعات تصویری قابل فهم تر از نوشته های تنها هستن. طبق آمارها نرخ فهم و درک لیبل های دارویی که فقط از ابزار نوشتاری استفاده کردن 70 درصد هست، اما لیبل هایی که از نوشتار و تصویر استفاده کرده 95 درصد قابل درک هستن. آمار دیگه ای نشون می ده افراد در دنبال کردن دستور العمل هایی که ترکیبی از نوشتار و تصویر هستن 323 درصد بهتر از اون هایی که فقط نوشتاری هستن عمل می کنن.
  4. ذهن ما در پردازش تصاویر بهتر عمل می کنه. 90 درصد اطلاعاتی که به مغز ما میرسن تصویری هستن و در ذهن ما اطلاعات تصویری نسبت به نوشتاری 60000 برابر سریع تر پردازش می شن. تنها مشکل تصاویر اینه که شاید نتونن اطلاعات رو دقیق منتقل کنن که در اینفوگرافیک ها با به کارگیری ترکیبی از نوشتار و تصویر این مشکل هم برطرف میشه.
  5. احتمال به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها بالاتر از متون نوشتاری هست. و وقتی صحبت از دنیای مجازی می شه، قدرت یه محتوای خوب با پتانسیل اشتراک گذاری اون مشخص می شه.

این متن در قالب یه اینفوگرافیک در اینجا آورده شده. همین می تونه مثال خوبی برای نشون دادن قدرت اطلاعات تصویری و مقایسه با اطلاعات نوشتاری باشه. اگر به این نوع محتوا علاقه دارین، با کوکو در ارتباط باشین 🙂

اینفوگرافیک
دلایل استفاده از اینفوگرافیک