این مطلب در مورد توجه به جزئیات در کسب و کار است، موضوع را با یک مثال شروع می‌کنیم:

در توالت‌های مردانه فرودگاه اسخیپول آمستردام، روی دهانه توالت تصویر یک مگس سیاه حک شده است. چرا؟ زیرا به نظر می‌رسد مردها معمولا در هنگام ادرار توجه زیادی نمی‌کنند که این باعث کثیفی و آلودگی اطراف توالت می‌شود.

در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
از توالت های آمستردام تا یه درس برای کسب و کار
در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
ار توالت های عمومی آمستردام تا یه درس برای کسب و کار

اما اگر نشانه‌ای برای هد‌ف‌گیری داشته باشند، دقت آنها افزایش پیدا می‌کند. آد کییبوم، طراح این ایده اضافه می‌کند «اگر مردی مگسی ببیند به سمت آن نشانه‌گیری می‌کند» کییبوم یک اقتصاددان معروف است که طرح توسعه ساختمان فرودگاه اسخیپول را به عهده داشت و از این ایده استفاده کرد.

در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین

ایده قرار دادن مگس در دهانه توالت در دستشویی‌های عمومی فرودگاه اجرا شد و نتیجه شگفت‌انگیزی به دست آمد، چون ترشحات ادرار به خارج از توالت تا 80 درصد کاهش پیدا کرد!

در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
توی حل مسئله هاتون خلاق باشین

توجه به جزئیات کوچک و نتایج بزرگ

در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
جزئیات کوچیک می تونن تاپیرات بزرگ بذارن

اما این ایده درسی هم برای کسب‌وکار دارد. در واقع در کسب‌وکار هم هر نکته کوچکی مهم است و توجه به این جزئیات می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند و در نهایت موفقیت را بسازد. شما می‌توانید با توجه به جزئیات مهم، تحقیق و ساخت ایده‌های خوب و در نهایت با به کارگیری آنها تغییرات بزرگی را بسازید.

برای مثال استقبال از مشتری‌های قدیمی به اسم خود آنها در یک کافی شاپ یکی از همین جزئیات با اهمیت است. یا در یک فروشگاه و به خاطر سپردن اسم مشتریان همیشگی از دیداری تا دیدار دیگر، کار پیش پاافتاده‌ای به نظر می‌رسد که می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی ذهنیت مشتری داشته باشد. دیل کارنگی در کتابش به اسم «نحوه جذب دوستان و نفوذ بر مردم» به این نکته اشاره می‌کند و اظهار می‌کند: «به یاد داشته باشید که اسم یک فرد برای خود او شیرین‌ترین و مهم‌ترین صدا در هر زبانی است» اون حتی اشاره می‌کند که اسم فرد می‌تواند ارزشمندترین دارایی او باشد.

شاید بتوانید توجه به جزئیات را به مراحل پیشرفته‌تری وارد کنید. برای مثال اگر صاحب کسب‌‌وکاری هستید که به واسطه آن با آدم ها زیاد در ارتباط هستید، از این ارتباط استفاده کنید و یک تفاوت بسازید. اجازه دهید گاو بنفش کسب‌وکار شما، همین برخورد عالی باشد و به یاد سپردن نام مشتری‌ها به نقطه تمایز شما تبدیل شود.

در کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین
برای حل مشکلات و مسائل کسب و کارتون به جزئیات توجه کنین