فالوور کم در صفحه‌ی شما همیشه نشانه‌ی ضعیف بودن شما نیست و ممکن است هزاران دلیل داشته باشد. وقتی زمان کمی از آغاز کار صفحه‌ گذشته باشد، یا اصلا موضوع صفحه چیزی باشد که مخاطبین کمی‌تری به آن نیاز داشته باشند و… همه از جمله دلایلی برای این تعداد کم هستند. اما اگر صفحه‌ای با فالوور کمتر از 10K دارید و به دنبال روش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام هستید، پیشنهاد می‌دهیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید، چون راه حل شما اینجاست.

3 روش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام، در حال حاضر، در کشور ما مجبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی است و قرار دادن یک لینک قابل کلیک بهترین راه برای دعوت از کاربر به بازدید از سایت شماست. اما قرار دادن لینک در اینستاگرام یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن روبرو می‌شوند و دراینجا به معرفی 3 روش کلی برای این می‌پردازیم.

  • قرار دادن لینک مستقیم در استوری
    این قابلیت تنها برای صفحاتی که بالای 10 هزار فالوور دارند، فعال است. در نتیجه در اوایل کار پیج که شاید نیاز شدیدی به قرار دادن لینک داشته باشید از آن محروم هستید.
  • قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام
    این قابلیت برای همه فعال است، اما بیو اینستاگرام، از بخش‌هایی است که باید اطلاعات اساسی را در آن قرار دهید. به علاوه در این بخش تنها یک لینک قرار می‌گیرد که مجبور به تغییر مداوم آن هستید. در نتیجه لینک‌های قبلی از حذف می‌شوند، در ضمت شما از این لینک در استوری هم نمی‌توانید استفاده کنید.
  • قرار دادن لینک در پست‌های IGTV
    این بخش برای همه فعال است، همه‌ی صفحات با هر تعداد فالووری می‌توانند در آن لینک قرار دهند و حتی برای استوری‌ هم از آن استفاده کنند.

قرار دادن لینک در پست‌های IGTV برای صفحاتی با کمتر از 10k فالوور

روش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام به کمک IGTV برای همه‌ی صفحات یکسان است. فرقی ندارد صفحه شما 100 هزار فالوور داشته باشد یا تنها 100 نفر آن را دنبال کنند. در هر صورت می‌توانید از این قابلیت برای قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنید و فقط کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. یک پست در بخش IGTV قرار دهید

برای قرار دادن یک فیلم در این بخش از اینستاگرام، باید ویدئو شما بیشتر از 1 دقیقه باشد. پس دست به کار شوید و یک ویدئو ضبط کنید. در این ویدئو در مورد موضوع پست خود توضیح دهید، پیشنهد می‌دهیم در همان ابتدای ویدئو ذکر کنید که با فشار دادن بخش بالایی وارد لینک شوند. در ادامه برای اینکه بتوانید ویدئویی بیشتر از 1 دقیقه داشته باشید، توضیحات بیشتری از لینک خود بدهید . این ویدئو را می‌توانید از طریق خود اینستاگرام یا اپلیکیشن IGTV آپلود کنید.

2. برای ویدئو یک کاور انتخاب کنید

شما می‌توانید یک کاور مخصوص ویدئو از گالری گوشی آپلود کنید تا توی صفحه نمایش داده شود. شاید به نظر مهم نباشد، اما در صفحه‌ای که مخصوص ویدئوهای IGTV است و همچینین در تب این ویدئوها، این کاور نمایش داده می‌شود. پس چه بهتر که عکس مناسبی انتخاب کنید.

3. بخش عنوان و توضیحات رو پر کنید

در این شیوه‌ی قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، این مرحله مهم‌ترین بخش است. در بخش عنوان یا همان Title ، یک عنوان جذاب برای ویدئو بنویسید. می‌توانید عبارت «اینجا کلیک کنید» را هم اضافه کنید. در بخش Description علاوه بر توضیحات، لینک را هم قرار دهید.

4. به دکمه‌ی نمایش در صفحه توجه کنید

شما می‌توانید دکمه‌ی Post a preview که برای نمایش این پست در صفحه‌ی اصلی اینستاگرام هست را، فعال یا غیر فعال کنید. برای عدم نمایش کافیست دکمه را خاموش کنید. اما چه فایده‌ای دارد؟ اگر فکر می‌کنید ویدئویی که ساختید، به قدری جذاب هست که باید روی صفحه‌ی اصلی اینستاگرام نمایش داده شود، دکمه را روشن بگذارید. اما اگر این ویدئو را فقط برای لینک دادن ساختید و اطلاعات مفید و جذابی در آن نیست، این دکمه را خاموش کنید.

5. حالا ویدئو را آپلود کنید

دکمه‌ی Post را بزنید تا ویدئو آپلود شود البته سرعت بارگزاری این نوع ویدئوها مقداری کم هست، پس صبر داشته باشید.

6. ویدئو را در استوری قرار دهید

یک عکس برای استوری انتخاب کنید و استوری را تزئین کنید. می‌توانید از فایل‌های Gif هم بهره ببرید. حالا کاربران صفحه یک لینک می‌بینند که می‌توانند با بالا کشیدن، وارد آن شوند. درنهایت با انجام این کار وارد صفحه‌ی ویدئویی می‌شوند که شما در آن توضیح داده‌ای که روی لینک بالای آن کلیک کنند.

در آخر…

این روش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام برای اکانت‌هایی بود که فالوور کمی دارند، و البته که روش قرار دادن لینک مستقیم راحت‌تر هم تاثیرگذارتر است. اما تا وقتی به عدد طلایی 10 هزار فالوور برسید، این روشی است که می‌تواند به شما کمک کند.

در ضمن اگر برای پیج اینستاگرام نیاز به محتوای جذاب و عالی داشتید، با کوکو کانتنت در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان اینستاگرام