Toggle menu

تولید محتوا اینستاگرام مزون لباس زنانه

برای تولید محتوا اینستاگرام باید گزینه‌های متعددی بررسی شوند. یکی از اولین موضوعات بررسی، حیطه کاری و موضوع پیج است که مخاطبان آن را مشخص می‌کند. گزینه دوم بررسی ویژگی‌هایی است که صاحب کسب‌وکار در نظر دارد. در مورد تولید محتوا اینستاگرام مزون هم باید گزینه‌های زیادی در نظر گرفته شوند.

برخی از موضوعات مهم برای بررسی جهت تولید محتوا مزون، عبارتند از:

  1. نوع مخاطبین: هر مزونی مخاطبان مخصوص به خود را دارد. رنج سنی، محله زندگی، سطح درآمد و… موضوعات مهم درباره نوع مخاطبین هستند.
  2. هدفی از ساخت صفحه: در مورد مخاطبین مزون، ممکن است جذب مخاطب جدید، یا افزایش برگشت مشتریان قدیمی مد نظر باشد.
  3. بودجه در نظر گرفته شده: بخش مهمی از تولید محتوا و سبک آن بستگی به بودجه مزون دارد.
  4. نوع صفحه: هر کسب‌وکاری یک نوع راه ارتباطی با کاربران را انتخاب می‌کند که این موضوع هم در استراتژی و هم در تولید محتوا تاثیرگذار است.

مطلب پیشنهادی: با 4 استراتژی تولید محتوا اینستاگرام آشنا شوید

در ادامه تولید محتوا برای یک مزون لباس زنانه که توسط کوکو کانتنت انجام شده است را بررسی می‌کنیم.

یک نمونه از تولید محتوا اینستاگرام مزون لباس زنانه

هر فردی هدف متفاوتی از ساخت صفحه اینستاگرام خود دارد. در واقع شاید اکثریت افراد در جواب سوال: «هدف شما از تولید محتوا چیست؟» پاسخ:«جذب فالوور» را داشته باشند. اما وقتی بیشتر صحبت می‌کنیم به این موضوع می‌رسیم که هدف هر کسی متفاوت است. این اهداف همان استراتژی محتوا پیج هستند. هر صفحه با توجه به ویژگی‌ها و اهدافی که دارد باید یک استراتژی خاص خود را داشته باشد.

برای مثال همین موضوع تولید محتوا اینستاگرام مزون لباس زنانه را در نظر داشته باشید. شاید دو، مزون قصد ساخت صفحه داشته باشند، اما یکی مخاطب خود را مشتریان جوان و نوجوان قرار دهد و دیگری به دنبال جذب مشتری‌های میان‌سال باشد. موارد دیگری مثل موقعیت مکان فیزیکی این مزون، امکان مراجعه حضوری و… همه از نکاتی هستند که در تولید محتوا، استراتژی محتوا و تنظیم تقویم محتوا آن تاثیر می‌گذارند.

بررسی یک نمونه تولید محتوا برای مزون

هدف این مزون، ساخت یک قالب گرافیکی متحد و داشتن استراتژی محتوا بود، اما قصد داشتند که تولید محتوا را خودشان برعهده بگیرند. این مزون به یک قالب یکپارچه نیاز داشت، قالبی خاص که متفاوت از کار بقیه صفحات باشد و در بین پست‌ها، حتی بدون خواندن نام پیج، هویت خود را نشان دهد.

مزون یک شعبه فیزیکی با مشتریان خود را داشت، هدف از راه‌اندازی صفحه اینستاگرام جذب مشتریانی آنلاین بود. زیرا با توجه به اوضاع کرونا مشتریان حضوری آنها کاهش پیدا کرده بوند. با توجه به هدف، پست‌ها به عنوان محلی برای معرفی لباس‌های جدید انتخاب شدند و موضوعات فرعی به استوری انتقال یافتند. برای انتخاب پالت رنگ صفحه از ویژگی‌هایی مانند نوع مخاطبین کمک گرفته شد. در این پالت، رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی انتخاب شد اما برای نمایش بهتر عکس لباس‌ها، در تمپلیت عکس‌ها از رنگ سبز استفاده نشد. دقیقا مثل یک پازل که تکه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، یک استراتژی محتوا ساخته می‌شود.

این مزون قصد داشت برای مراحل اولیه کار و شروع از این امکانات کوکو استفاده کرد:

  1. مشاوره و بررسی اهداف
  2. تعیین استراتژی
  3. آماده‌سازی یک تقویم محتوا یک ماهه
  4. آماده‌سازی یک تمپلیت گرافیکی با قابلیت استفاده ساده در فتوشاپ

شما هم اگر برای شروع راه خود نیاز به مشاوره دارید یا کار خود را شروع کردید اما قصد دارید که در این فضا حرفه‌ای‌تر عمل کنید، با کوکو در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید.