برون سپاری محتوا یعنی اینکه کارهای محتواتون رو به یه تیم یا شخص خارج از مجموعه اصلی تون بسپارین. اگر شما به صورت شخصی یا در مجموعه تون به محتوا نیاز دارین پیشنهاد میدیم تا آخر این مطلب همراهمون باشین، شاید شما هم به این روش علاقه مند بشین.

شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی کالا و خدمات شون و ورود به دنیای مجازی از بازاریابی محتوا استفاده می کنن. این روزها خیلی از شرکت ها به دنبال یه محتواساز میگردن، اما محتوا یه کار تخصصی هست، پیدا کردن یه نفر که بتونه محتوای خوب و با کیفیت تحویل بده سخت و در عین حال هزینه بر هست. برون سپاری در تولید محتوا کار رو براتون خیلی راحت تر می کنه.

چرا برون سپاری محتوا خوبه؟

ما براتون 3تا دلیل آوردیم:

  1. کارها توسط متخصص انجام می شن:

    کاردوتا دستگاه رو فرض کنین، مثلا غذاساز چند کاره و  یه آبمیوه گیری، کدوم برای گرفتن آبمیوه بهتر کار میکنه؟ معلومه! اونی که فقط یه کار رو انجام میده. محتواسازی بخش های مختلفی داره، کسی که کارهای مختلف رو باهم انجام بده نمی تونه توی یه زمینه استاد و ماهر باشه. یعنی علاوه بر نوشتن یه متن، محتوای تاثیرگذار نیاز به کار گرافیکی داره، ویراستاری خوب میخواد و یه عالمه فاکتور دیگه. این ها هر کدوم اگر یه متخصص این کاره داشته باشن خیلی بهتر انجام می شن ولی خب یه شرکت کوچیک که هفته ای چندتا محتوا نیاز داره که تیم محتواسازی نمیخواد و اصلا هم براش به صرفه نیست، به علاوه برای اون هایی که محتوای بیشتری نیاز دارن مدیریت یه تیم کار سختیه، بخاطر همین خیلی ها از برون سپاری محتوا استفاده می کنن.

  2. هزینه کمتری داره:

    هر کارمند یه آدم هست که با استخدام اون شما هزینه تمام ساعاتی که در شرکت تون حضور پیدا می کنه رو پرداخت میکنین، اما خب همه ساعاتی که توی شرکت هست که کار نمیکنه، زمان هایی هستن که مشغول به رفع نیازهای اساسیش هست، مثل غذا خوردن. یا زمان هایی هستن که شاید نتونه از تمام توانش استفاده کنه، مثلا یه روز که خواب آلوده هست یا یه روز که از نظر احساسی روی فرم نیست. ولی وقتی گزینه برون سپاری محتوا رو انتخاب کنین فقط هزینه کاری که براتون انجام می شه رو پرداخت می کنین.

  3. می تونین از کیفیت کارها مطمئن باشین:

    برای تایید صلاحیت یه کارمند باید مدتی اون رو استخدام کنین، آزمایش کنین و حتی اگر برای این زمان حقوقی هم پرداخت نکنین، انرژی و زمانی رو صرف میکنین که می تونستین اون رو برای کارهای مهم ترتون بذارین. اما کوکو کانتنت کارهای برون سپاری در توليد محتوا رو به خلاقانه ترین شکل انجام میده.

    اینفوگرافیک برون سپاری محتوا
    اینفوگرافیک برون سپاری محتوا