تقویم محتوا معمولا به صورت ماهانه آماده می‌شود. این تقویم کمک می‌کند تا برای مطالب سایت یا شبکه‌های اجتماعی در یک ماه آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگر در زمینه ایده تولید محتوا برای تیر ماه امسال با مشکل روبرو شدید، پیشنهاد می‌دیم که از مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا کمک بگیرید.

در تقویم هر ماه روزهایی با مناسبت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند ایده‌هایی ناب برای تولید محتوا خلاقانه باشند. در ادامه به معرفی مناسبت‌های ماهانه و روزانه برای تیر 1400 می‌پردازیم.

مناسبت های ماهانه در تقویم تیر:

  • ماه بدون پلاستیک: صحبت درباره وضعیت زباله‌های زمین، تنها محدود به حوزه خاصی نمی‌شود. این مناسبت، از موضوعاتی است که به جز افراد فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست، برای بسیاری از کسانی که در زمینه فرهنگسازی فعالیت دارند هم کاربرد دارند و آنها می‌توانند از این مناسبت ماهانه برای اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی کاربران خود کمک بگیرند. روش‌هایی برای کاهش مصرف پلاستیک و کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی، اطلاع‌رسانی درباره این موضوع، صحبت درباره اخبار مرتبط با موضوع و… همه ایده‌هایی برای تولید محتوا در این زمینه هستند. به خاطر داشته باشیم هر قدمی که یک نفر در این راه بردارد، اتفاقی مهم در این راه تلقی می‌شود.
  • ماه بستنی: چه چیزی خوشمزه‌تر از یک بستنی خنک برای گرم‌ترین روزهای سال؟ این مناسبت ماهانه یک فرصت خوب برای ایجاد هم‌حسی با مخاطب است. در کنار ایجاد حس مثبت می‌توانید درباره بستنی، تاریخچه آن، اولین بستنی فروشی ایران، ساخت بستنی سالم در خانه، نحوه تهیه بستنی بدون لبنیات و… هم صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی: 11 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

مناسبت های روزانه در تقویم تیر برای تولید محتوا:

تقریبا هر روز از تقویم سال به یک یا چند مناسبت ملی، بین‌المللی و یا جهانی مرتبط می‌شود، در ادامه چند مورد از مناسبت‌های تقویم تیر که برای تولید محتوا مناسب هستند، به همراه ایده‌هایی برای این مناسبت‌ها معرفی می‌کنیم.

1 تیر:

  • روز جنگل‌های بارانی: جنگل‌های بارانی سیاره ما را زنده نگه می‌دارند. این جنگل‌ها خانه نیمی از گونه‌های جانوری جهان هستند و آب شیرین برای ما فراهم می‌کنند. آنها برای پایدار نگه داشتن آب و هوای ما ضروری هستند. با این حال هر ثانیه، یک و نیم هکتار از این جنگل‌ها نابود می‌شوند، تقریبال هر ساله 78 میلیون هکتار از جنگل‌های بارانی با ارزش از بین می‌روند. به همین دلیل روز جهانی جنگل‌های بارانی ایجاد شده است تا اقداماتی برای حفاظت از جنگل‌های بارانی انجام گیرند. این مناسبت برای هر کسب‌وکاری که دغدغه محیط زیست دارد، فرصت خوبی برای تولید محتواست.

2 تیر:

  • روز زنان مهندس: از قدیم دیدی مردانه نسبت به رشته‌های حوزه مهندسی وجود دارد، شاید این روز فرصت مناسبی باشد تا درباره این استریوتایپ اطلاع‌رسانی کنیم و قدمی در جهت برطرف کردن آن برداریم. این روز برای کسانی که در زمینه‌های مهندسی، کاریابی و زنان تولید محتوا می‌کنند مناسب است. همچنین تقویم‌های محتوا شرکتی هم می‌توانند از این روز کمک بگیرند.
  • روز رها کن: هر کدام از ما در روزهایی نیاز داریم که همه چیزهای زندگی روزمره را برای ساعتی رها کنیم و به شیوه خود برای آرامش روح و روان زمان بگذاریم. مدیتیشن، عبادت، پرداختن به کارهای مورد علاقه و… مثال‌هایی از این کارها هستند. این مناسبت برای هر تقویم محتوایی که جایی برای سلامت روان مخاطبان دارد، مناسب است.

3 تیر:

  • روز دوباره مصرف کردن: کاهش زباله‌ها فقط به وسیله بازیافت امکان‌پذیر نیست، بلکه بسیاری از لوازمی که دور ریخته می‌شوند هنوز قابل استفاده هستند. همچنین بسیاری از وسایل قابل بازیافت نیستند، پس بهتر از قبل از دور ریختن دوباره به چرخه مصرف برگردند. با کمی خلاقیت و هنر می‌توانید وسایل کهنه و قدیمی خود را دوباره قابل استفاده کنید. در این روز درباره روش‌هایی برای «دوباره استفاده کردن» تولید محتوا کنید و به فرهنگسازی درباره این روز کمک کنید.

6 تیر:

  • روز عینک آفتابی: حالا که در گرم‌ترین روزهای سال هستیم، اهمیت استفاده از عینک آفتابی بیشتر از قبل است. کسانی که درباره زیبایی و مراقبت از زیبایی و یا مد و فشن تولید محتوا انجام می‌دهند از این مناسبت برای اهمیت استفاده از عینک آفتابی، ویژگی‌های عینک آفتابی خوب و… استفاده می‌کنند.

7 تیر:

  • روز اطلاع‌رسانی درباره بیمه: جمله «حادثه خبر نمی‌کند» را خیلی شنیده‌ایم اما درک آن تا وقتی واقعا اتفاق برای ما رخ ندهد، ساده نیست. بیمه از اصول زندگی است که باید به آن پرداخته شود، این روز بهانه خوبی برای اطلاع‌رسانی درباره بیمه و اهمیت آن است. کسانی که در زمینه بیمه فعالیت دارند یا مخاطبین آنها افراد صاحب مشاغل و صاحب خانه هستند، می‌توانند از این مناسبت برای تولید محتوا مناسب کمک بگیرند.

8 تیر:

  • روز دوربین: عکاسی عاشقان زیادی دارد، روز دوربین فرصت خوبی برای تولید محتوا برای این دسته از افراد است. صحبت درباره تاریخچه دوربین، عکاسی به کمک دوربین و یا آموزش تنظیمات دوربین برای تقویم‌های محتوا تخصصی‌تر از جمله ایده‌های تولید محتوا برای این روزهستند.
  • روز طراحی صنعتِی: طراحی صنعتی از رشته‌های جذابی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. به جز کسانی که در زمینه مشاغل مختلف تولید محتوا می‌کنند، افرادی که با دانش‌آموزان کنکوری در ارتباط هستند، مانند مشاوران کنکوری هم می‌توانند از این روز به عنوان ایده‌ای برای تولید محتوا کمک بگیرند.

9 تیر:

  • روز شبکه‌های اجتماعی: این روز یکی از پرکاربردترین مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا است. با توجه به اهمیتی که شبکه‌های اجتماعی این روزها در زندگی ما دارند، صحبت درباره آنها در حیطه بسیاری از موضوعات امکان‌پذیر است. مثلا کسانی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، آنهایی که به موضوعات روانشناسی می‌پردازند، کسانی که در مورد کودکان محتواسازی می‌کنند و بسیاری دیگر امکان استفاده از این روز را به عنوان ایده تولید محتوا دارند.

10 تیر:

  • روز جوک: شاید اشتراک‌گذاری یک جوک یا لطیفه برای هر تقویم محتوایی که به تولید محتوا با لحنی صمیمی به مخاطب می‌پردازد، ایده خوبی برای این روز باشد. در بین مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا، این روز فرصت خوبی برای ایجاد صمیمیت با مخاطب است که از بلاگر تا مجموعه‌های مختلف می‌توانند از آن کمک بگیرند.
  • روز کانادا: این مناسبت استفاده محدودتری دارد، اما برای کسانی که در زمینه‌های مرتبط فعالیت دارند، موقعیت مناسبی است. از جمله کسانی که می‌توانند در این روز به تولید محتوا درباره کانادا بپردازند، موسسه‌های مهاجرتی هستند.

12 تیر:

  • روز حبوبات خوردن: این دانه‌های خوشمزه که از مواد اولیه غذاهای بسیار متنوعی هستند. البته خواص زیادی هم دارند که گاهی دست کم گرفته می‌شوند. کوکو کانتنت به تمام افرادی که در زمینه آشپزی یا سلامتی فعالیت دارند، پیشنهاد می‌دهد که تولید محتوا مناسب برای این روز را در بین کارهای خود قرار دهند. برای مثال یک رسپی آموزش دهند و از فواید حبوبات صحبت کنند.

13 تیر:

  • روز سالاد سزار: اگر یک کافه یا رستوران دارید که سالاد سزار در منوی شما قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم در این روز با ایجاد کمپین تخفیفی برای سالاد سزار، مخاطبین را به مراجعه ترغیب کنید.

یک مطلب پیشنهادی: 4 استراتژی تولید محتوا اینستاگرام

16 تیر:

  • روز جهانی بخشش: بخشش یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در سلامت روحی و روانی ماست. برای بلاگرها یا مجموعه‌هایی که در زمینه سبک زندگی و روانشناسی فعالیت دارند این مناسبت مهمی برای تولید محتوا به شمار می‌رود.

18 تیر:

  • روز کباب: این غذای مهم، نقش موثری در فرهنگ غذایی ما دارد. این روز در بین مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا روز مهمی برای فعالیت حوزه غذا، خوراکی و رستوران است.
  • روز ادبیات کودک و نوجوان: حالا که بخش زیادی از زندگی کودکان و نوجوانان با بازی‌های کامپیوتری ادغام شده است، نباید اجازه دهیم که نقش کتاب و مطالعه در این بین کمرنگ شود. ادبیات خوب برای کودک و نوجوان اهمیت زیادی دارد که فعالین حوزه کودکان یا نوجوانان در این روز می‌توانند با معرفی کتاب‌هایی مناسب گروه سنی هدف خود، قدمی در این جهت بردارند.

21 تیر:

  • روز ازدواج: این یک مناسبت ملی است که در سالروز ازدواج امام علی و حضرت فاطمه قرار گرفته است. اگر فکر می‌کنید مخاطبین هدف شما به مقوله ازدواج علاقه دارند، یا دغدغه‌ای برای آنهاست از این مناسبت برای ساخت محتوا مناسب کمک بگیرید.

24 تیر:

  • روز هات داگ: این هم یکی دیگر از مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا افراد یا مجموعه‌های فعال در زمینه غذا و خوراکی است. مانند روز سالاد سزار، رستوران‌هایی که این آیتم را در منو خود دارند می‌توانند کمپین تخفیفی برگزار کنند، همچنین رسپی با هات داگ یا روش ساخت هات داگ خانگی از دیگر روش‌های تولید محتوا برای این روز هستند.

26 تیر:

  • روز جهانی ایموجی: ایموجی‌ها که این روزها به بخشی جدا نشدنی از چت‌های ما تبدیل شده‌اند فرصت خوبی برای تولید محتوا خلاقانه و جالب را ایجاد می‌کنند که برای اکثر موضوعات هم کاربرد دارد.

29 تیر:

  • روز عرفه: این روز که به روز نیایش هم معروف است، نقش مهمی در فرهنگ اسلامی ما دارد و تولید محتوا متناسب با این روز برای بسیاری از تقویم‌های محتوایی پیشنهاد می‌شود.
  • روز بین‌المللی شطرنج: شاید کسانی که با جذابیت این بازی آشنا باشند، از آن دست نکشند. این روز فرصت خوبی برای تولید محتوا و آشنا کردن افراد با شطرنج است.

مناسبت های تقویم تیر 1400 برای تولید محتوا به کار بگیرید

ما در این مطلب وبلاگ کوکو کانتنت مجموعه‌ای از مناسبت‌های تیر 1400 که برای تولید محتوا افرادی یا سازمان‌های مختلف را کاربرد دارند را جمع‌آوری کردیم. اما شما باید با توجه به موضوع تقویم محتوا خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

اگر برای تدوین تقویم محتوا نیاز به کمک و مشاوره دارید و یا در زمینه تولید محتوا به یک مجموعه خلاق نیاز دارید، با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان اینستاگرام