اگر برای نوشتن مطالب و یا تولید محتوا با مشکل روبه‌رو هستید می‌توانید از مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا کمک بگیرید. اطلاع از این مناسبت‌ها در یافتن ایده برای تولید محتوا کمک می‌کند. شما می‌توانید مناسبت‌هایی که مناسب کسب‌وکار شما هستند را جدا شناسایی کنید و برای هر کدام محتوا و پست‌های مختلف در سایت و اینستاگرام قرار دهید.

مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا کدامند؟

قبل از اینکه به بررسی مناسبت های تقویم اسفند ماه بپردازیم، بهتر است در نظر داشته باشید که نیازی به استفاده از همه مناسبت‌ها در تقویم محتوا نیست، بلکه باید متناسب با موضوع فعالیت خود بهترین و مرتبط ترین مناسب‌ها را دستچین کنید و تولید محتوا خوب انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 5 نکته برای ساخت تقویم تولید محتوا خوب

1 اسفند:

  • روز مهندس: به جرات به شما می‌گوییم که سالروز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی که روز مهندس نیز هست، یکی از پر تبریک‌ترین روزهای سال است. طراحی و انتشار یک بنر مناسب در این روز می‌تواند به اشتراک‌گذاری پست شما کمک کند.
  • روز طناب‌کشی: اگر موضوع صفحه شما در ارتباط با کاربران جوان یا کودکان است، یا موضوع سرگرمی دارید می‌توانید از این روز برای تولید محتوا جالب کمک بگیرید.

2 اسفند:

  • روز پدر: یکی از مهم‌ترین مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا همین روز است. به مناسبت روز پدر می‌توانید کمپین برگزار کنید، تخفیف دهید، بنر تبریک داشته باشید و…
  • روز عشق ورزیدن به حیوان خانگی: اگر صفحه‌ای مرتبط با حیوانات را اداره می‌کنید یا کار و علاقه شما متمایل به حیوانات خانگی است، می‌توانید از این روز برای اضافه کردن کمی حس خوب به صفحه خود استفاده کنید. حتی می‌توانید از حیوان خانگی خودتان به عنوان یک ایده بامزه برای تولید محتوا با موضوع فرعی و شخصی کمک بگیرید.

3 اسفند:

  • روز زبان مادری: زبان مادری یکی از دارایی‌های ارزشمند و دوست‌داشتنی ماست. این موضوع می‌تواند از بهانه‌های خوب برای محتواسازی در جهت ایجاد حس خوب باشد. مخصوصا اگر در شهر خاصی فعالیت دارید که با زبان متفاوتی (مثل ترکی) صحبت می‌کنند، این روز موقعیت مناسبی برای شماست.
  • روز نهنگ: اگر محتوایی که تولید می‌کنید با حیوانات یا محیط زیست ارتباط دارد، کمک گرفتن از نهنگ‌ها برای توضیح درباره حفاظت از دریاها و یا کاهش تولید زباله ایده مناسبی برای تولید محتوا خلاقانه است.

4 اسفند:

  • روز یوگا: یوگا ورزشی برای ذهن و تن است. با این ورزش آرامش و سلامتی روحی و جسمی را به زندگی خود می‌آورید. این روز برای افرادی که درباره سلامتی، ورزش و یا سبک زندگی محتوا می‌سازند، مناسبت خوبی است.
  • روز «فقط یک کار انجام بده»: شاید جالب باشد که بدانید انجام چندین کار باهم یا مولتی تسکینگ باعث تحلیل و آسیب ذهن می‌شود، از همین جهت برای کسانی که در رابطه با سلامتی تولید محتوا انجام می‌دهند و یا افرادی مانند اینفلوئنسرها که ارتباط نزدیکی با مخاطب دارند، این موضوع خوبی است.

6 اسفند:

  • روز صورتی: درست یا غلط صورتی رنگی است که مورد علاقه بسیاری از دختران، به‌خصوص در سن کم است و حتی نمادی برای دختران تبدیل شده است. اگر مخاطبین شما دختران نوجوان و یا حتی سنین کمتر هستند، این یکی از مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا است. این روز می‌تواند برای هر محتوایی که با رنگ‌ها سروکار دارد هم مناسب باشد. از جمله: دکوراسیون خانه، مزون و لباس و…

7 اسفند:

  • روز آموزش آنلاین: این روز در سال 99 که اکثر فعالیت‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند موقعیت مناسبی برای تولید محتواست. اگر هر فعالیت آموزشی در سال 99 داشتید، از این روز برای تولید محتوا و معرفی آموزش‌های خود و بازخوردها کمک بگیرید.

8 اسفند:

  • روز پسته: پسته یکی از معروف‌ترین محصولات ایرانی است و کیفیت پسته ایرانی در دنیا زبان‌زد است. برای یک تقویم محتوا که با موضوعات آشپزی، تغذیه و خوراکی فعال است و یا حتی به موضوعات ایرانگردی می‌پردازد استفاده از روز پسته مناسب است.

9 اسفند:

  • روز پوکمون: بازی Pokemon Go که چند سال پیش در عرض مدتی کم توانست به موفقیت بزرگی برسد را به‌خاطر دارید؟ این بازی برای مدتی نقل محافل تکنولوژی و بازی بود. اگر محتوایی در ارتباط با این موضوعات تولید می‌کنید، از این مناسبت حتما استفاده کنید.
  • روز خرس قطبی: مسئله گرمایش زمین و آب شدن یخ‌های قطبی که مستقیما با زندگی خرس‌های قطبی در ارتباط است، موضوعی است که هر صفحه‌ای که کوچکترین ارتباطی با محیط زیست یا حیوانات دارد باید به آن بپزدازد. این روز برای مجله‌هایی که درباره سبک زندگی مینیمال هم فعالیت دارند می‌تواند مناسب باشد.
  • روز توت‌فرنگی: این مناسبت خوشمزه می‌تواند در تقویم‌های محتوایی که به نوعی با غذا، آشپزی و یا رژیم غذایی سروکار دارند جای خود را باز کند و بهانه خوبی برای معرفی دستور غداهای ساده و خوشمزه بر پایه توت‌فرنگی است.

10 اسفند:

  • روز پری دندان: پری دندان مناسبتی مرتبط با کودکان است. داستان این پری از این قرار است، زمانی که دندان شیری یک کودک بیافتد، باید آن را در زیر بالشت خود قرار دهد تا شب و زمانی که او خواب است پری بیاید و دندان را با خود ببرد و در عوض آن هدیه به کودک بدهد. درست است که این روز که در فرهنگ کشورهای دیگر معروف است اما به لطف انیمیشن‌های مختلف جای خود را در ذهن کودکان ایرانی هم باز کرده است. این مناسبت برای هر کسب‌وکاری که با کودکان یا والدین در ارتباط است فرصت خوبی برای تولید محتوا ایجاد می‌کند.
  • روز بیماری‌های خاص: توجه به فرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند می‌تواند در دستور کار خیریه‌ها و پزشکان باشد اما این روز برای مجموعه‌های بزرگ و معروف هم مناسب است تا بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.
  • تزئین گل: آیا تقویم محتوای شما با یکی از موضوعات: دکوراسیون، گل و گلدان و یا خانه‌داری ارتباط دارد؟ پس این روز را برای تولید محتوا از دست ندهید.

11 اسفند:

  • باریستا: این مناسبت فرصت خوبی برای کافه‌هاست تا از کارکنان و عوامل پشت صحنه خود صحبت کنند و با این روش ارتباط نزدیک‌تری با مخاطب خود برقرار کنند.
  • روز جهانی انتقاد: انتقاد به شیوه درست می‌تواند فرصت خوبی برای رشد باشد، به همین دلیل هم روز جهانی انتقاد برای اینفلوئنسرهای انگیزشی و افرادی که در زمینه سلامت روان تولید محتوا انجام می‌دهند موقعیت مناسبی برای صحبت در این مورد بوجود می‌آورد.
  • روز کمپوت میوه: به جز صفحات مرتبط با غذا و آشپزی که ارتباط متسقیم با این روز دارند، هر صفحه یا سایتی که برای ایجاد حس مثبت در مخاطبان خود فعایت دارد هم می‌تواند از این روز برای تولید محتوا کمک بگیرد. چه ایده‌ای بهتر از هدیه دادن یک کمپوت به بیمار برای انتقال حس خوب و مهربانی؟

13 اسفند:

  • روز جهانی ریاضی: این روز برای کسانی که در زمینه ریاضیات، شغل‌های مهندسی، مشاوره کنکور و یا آموزش به نوجوانان فعالیت دارند، بهانه مناسبی برای تولید محتوا است.

14 اسفند:

  • روز گرامر: اگر به هر طریقی تقویم محتوای شما به یکی از موضوعات نویسندگی و یا زبان انگلیسی مربوط است، از این روز غافل نشوید.

15 اسفند:

  • روز درختکاری: این مناسبت یکی از معروف‌ترین مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا است. موضوعاتی مانند اهمیت درختان، کاشت یک نهال، نگهداری از نهال‌های تازه کاشته شده همه از مواردی هستند که با توجه به موضوع سایت یا شبکه اجتماعی می‌توانید به آنها بپردازید.
  • روز کتاب: این روز نیازی به معرفی ندارد، یک مناسبت فرهنگی است که هر مجموعه‌ای با شیوه‌ای مناسب خود برای آن محتوا می‌سازد.
  • روز دور شدن از اینترنت: با توجه به هم راستا بودن این مناسبت، با مناسبت روز کتاب، از ترکیب این دو امکان تولید محتوا جالبی را دارید.

16 اسفند:

  • روز دندانپزشک: یکی از مناسبت‌های پرطرفدار در تقویم مشاغل است. اما به جز کسانی که با شغل پزشکی و دندانپزشکی سروکار دارند، مشاورین کنکور هم می‌توانند از این مناسبت برای تولید محتوا کمک بگیرند.

18 اسفند:

  • روز جهانی زن: یکی از روزهایی است که اکثر مشاغل بزرگ در سراسر دنیا به آن می‌پردازند. تولید محتوای خوب برای ایجاد حس مثبت در مخاطبین شما تاثیر بزرگی دارد. در این روز با توجه به استراتژی و هدف در تقویم محتوا از موضوعاتی مانند: قدرت‌های زنان، زنان قدرتمند، آسیب‌های اجتماعی که به زنان وارد می‌شوند و… کمک بگیرید.

19 اسفند:

  • روز باربی: با توجه به ماهیت و موضوعاتی که درباره عروسک باربی وجود دارد، بسیاری این عروسک را باعث ایجاد ذهنیتی نامناسب در دختر بچه‌ها می‌دانند. آنها معتقدند این عروسک باورها و استانداردهای نادرستی درباره زیبایی در ذهن کودکان می‌سازد. به نظر می‌رسد که در بین مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا وجود روز باربی بعد از روز زن یک تداخل جالب باشد. اما در هر حال اگر در زمینه فروش اسباب‌بازی، وسایل بازی کودکان و… فعالیت دارید می‌توانید درباره عروسک باربی محتواسازی انجام دهید.

20 اسفند:

  • روز دامن: این روز می‌تواند برای هر تقویم محتوایی که در زمینه لباس، مد و فشن خانم‌هاست کاربرد داشته باشد. برای مثال مزون‌ها، برندها و…

21 اسفند:

  • روز کلیه: این روز برای هر مجموعه‌ای که درباره سلامتی بدن انسان محتوا می‌سازد، مفید و کاربردی است. راحت‌ترین موضوع برای این روز ارائه نکاتی برای سلامت کلیه است. اما نوع ارائه محتوا خود چالش و نکته مهمی است که نباید دست کم گرفته شود.

22 اسفند:

  • روز گلکاری: این مناسبت برای روزهای نزدیک سال نو و بهار ایده خوبی برای تولید محتوا است مخصوصا در زمینه‌هایی مثل طراحی و دکوراسیون منزل، تزئینات، سبک زندگی و حتی خانه‌داری. در این روز با یک محتوای مناسب حال و هوای فصل بهار را به مخاطبان برسانید.

24 اسفند:

  • روز عدد پی: اگر به هر دلیل مناسبت روز جهانی ریاضی را از دست دادید یا می‌خواهید مطالب بیشتری در این زمینه داشته باشید، از این مناسبت استفاده کنید. این روز برای موضوعات زیر مناسب است: ریاضیات، شغل‌های مهندسی، مشاوره کنکور و یا آموزش سایر دروس مرتبط.

25 اسفند:

  • روز بزرگداشت پروین اعتصامی: اهمیت این شاعر و آثار آن نیازی به معرفی ندارند. بر اساس موضوع صفحه شعر، زندگی‌نامه و یا مطالبی از این دست برای بزرگداشت این شاعر منتشر کنید.
  • روز حقوق مشتری: مشتری نقطه کلیدی یک کسب‌وکار است و از این نظر رعایت و همایت از حقوق مشتری در موفقیت شما تاثیر مهمی دارد. این روز برای همه افرادی که در زمینه آموزش‌های کسب‌وکار فعالیت دارند مناسب است تا آموزش‌هایی در این خصوص منتشر کنند. اما فروشندگانی هم که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند می‌توانند با برگزاری کمپین‌هایی از این مناسبت برای جلب رضایت مشتری کمک بگیرند.

26 اسفند:

  • روز پاندا: این حیوانات بامزه که تا چند سال پیش در معرض انقراض بودند موضوع خوبی برای تولید محتوای بامزه و تفریحی هستند که چنین محتوایی در اکثر موضوعاتی که با مخاطبان جوان رابطه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

27 اسفند:

  • مراسم چهارشنبه سوری: این مراسم و آیین آن ریشه در اعماق فرهنگ ما دارد، برگزاری کمپین، تخفیف و… از جمله کارهایی است که در کنار صحبت از این آیین کهن می‌توانید انجام دهید.

29 اسفند:

  • روز جهانی خواب: با وجود اینکه این روز به مناسبت روز «ملی شدن نفت» تعطیل است و دقیقا یک روز قبل از سال نو است، موقعیت خوبی برای استراحت و دَر کردن خستگی‌های روزهای پایانی سال است. این مناسبت می‌تواند در تمامی صفحات اینفلوئنسرها، موضوعات تفریحی، سبک زندگی و سلامتی جایی برای خود داشته باشد.

یک تقویم محتوا خوب، در جهت استراتژی محتوا

یک تقویم محتوای خوب به شما کمک می‌کند تا هر پستی که در سایت یا اینستاگرام خود قرار می‌دهید، یک قدم به سمت موفقیت شما باشد. اما تنها اطلاع از مناسبت های تقویم اسفند 99 برای تولید محتوا کافی نیست، بلکه باید استراتژی محتوا مناسب داشته باشید و تقویم را در جهت آن استراتژی تدوین کنید.

اگر برای تولید محتوا، تقویم محتوا و یا استراتژی محتوا به کمک نیاز دارید، با مشاوران کوکو در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان