در این مطلب به معرفی مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا پرداختیم و برای هر روز ایده‌هایی برای تولید محتوا معرفی کردیم. زیرا برای تولید محتوای خوب نیاز به موضوعات متنوع و جذاب داریم و یکی از راه‌های خوب برای پیدا کردن موضوع، استفاده از مناسبت‌های تقویم است.

صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید
صفحه جدید اینستاگرام کوکو را دنبال کنید و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد تولید محتوا در اینستاگرام به دست آوردید

از مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا استفاده کنید

در هر روز تقویم، مناسبت‌هایی ملی یا بین‌المللی وجود دارند که هر کدام می‌توانند برای یک تقویم محتوا با موضوعی خاص مناسب هستند. پس قبل از خواندن این مطلب در نظر داشته باشید که تمام این مناسبت‌ها برای تولید محتوا در هر موضوعی مناسب نیستند. همه مناسبت‌ها و ایده‌هایی که کوکو کانتنت ارائه داده است را مطالعه کنید و با توجه به حیطه‌ای که در آن محتواسازی می‌کنید، مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا
مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا

1 اردیبهشت:

  • روز جهانی خلاقیت و نوآوری: این روز بهانه خوبی برای انجام کارهای قدیمی به روشی جدید است و کمک می‌کند تا افراد از روزمرگی و تکرار خارج شوند. در نتیجه علاوه بر کسانی که در موضوعات هنری تولید محتوا می‌کنند، افرادی که به نوعی با موضوعات کاری و یا روانشناسی در ارتباط هستند هم می‌توانند از این روز برای تولید محتوا جذاب بهره ببرند.
  • روز چای: چای از نوشیدنی‌های پرطرفدار در فرهنگ ما ایرانیان است، در نتیجه این روز می‌تواند در صفحات بسیاری از افراد جایی برای خود پیدا کند. به محتوایی تفریحی و متفاوت فکر کنید، چیزی که بتواند ریتم جدیدی در صفحه شما بیافریند.
  • روز موز: هر کسی که در موضوعی مرتبط با آشپزی، خوراکی، تغذیه سالم و سایر موضوعاتی مشابه این فعالیت دارد می‌تواند از رسپی‌هایی حاوی موز استفاده کند و یا به توضیح خواص این میوه خوشمزه و سالم بپردازد.

2 اردیبهشت:

  • روز زمین: این یکی از مناسبت‌های مهم و معروف برای فعالین در زمینه محیط زیست است، اما بسیاری از برندها هم می‌توانند از این روز برای تولید محتوایی جهت ایجاد حس خوب در مخاطب استفاده کنند. این روز می‌تواند برای هر برند بزرگ و کوچکی فرصتی برای نشان دادن اهمیتی که برای کره زمین و سلامت محیط زیست قائل هستند را فراهم کند.
  • روز تشکر: این روز فرصت خوبی برای تشکر از اطرافیان است تا حس خوبی در آنها ایجاد کنیم. در این مناسبت هم می‌توانید به معرفی روز بپردازید و به مخاطبان یادآوری کنید تا از دیگران تشکر کنند، هم خودتان می‌توانید از فالوورها بابت همراهی تشکر کنید.

3 اردیبهشت:

  • روز زبان انگلیسی: درست است که انگلیسی پر استفاده‌ترین زبان در دنیا نیست، زیرا تعداد افرادی که به زبان چینی صحبت می‌کنند بسیار بیشتر است، اما یکی از کلیدهای ارتباطی افراد مختلف از زبان‌های مختلف با یکدیگر است. با توجه به اهمیت زبان انگلیسی این روز می‌تواند در بسیاری از تقویم‌های محتوا جای خود را باز کند.
  • شب جهانی کتاب: این مناسب برخلاف دیگر مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا، مختص شب است. شاید همین مناسبت بتواند برای بسیاری از مخاطبین تلنگری باشد تا زمانی را در شب به مطالعه کتاب اختصاص دهند. این روز برای کسانی که با مخاطبین جوان و تحصیل‌کرده در ارتباط هستند ایده خوبی برای تولید محتوا است.

4 اردیبهشت:

  • روز کتابفروشی کوچک: در روزهایی که خرید کتاب کمرنگ‌تر از گذشته شده است، بسیاری از افراد اهل کتاب هم به فروشگاه‌های بزرگ کتاب مثل شهرکتاب‌ها مراجعه می‌کنند. در این بین کتابفروشی‌های کوچک و مستقل در محله‌های مختلف کم کم تعطیل می‌شوند. البته این موضوع یک اتفاق در ابعاد جهانی است و به همین دلیل هم این روز ایجاد شده است. اگر با مخاطبین فرهنگی یا کتابخوان در ارتباط هستید از این مناسبت برای یادآوری این موضوع مهم استفاده کنید.
برای تولید محتوا خوب از مناسبت‌های تقویم کمک بگیرید
برای تولید محتوا خوب از مناسبت‌های تقویم کمک بگیرید

6 اردیبهشت:

  • روز مرتب باش: این روز ابعاد مختلفی دارد و برای همه کسانی که به نوعی با موضوع سبک زندگی در ارتباط هستند فرصت مناسبی برای تولید محتوا جذاب است. برای مثال صفحاتی که در زمینه مشاوره کنکور فعالیت دارند، یا صفحاتی که در زمینه دکوراسیون فعالیت دارند یا بلاگرهایی که مخاطبین آنها خانم‌های خانه‌دار هستند. هر کدام می‌توانند با توجه به موضوع خود ایده‌هایی برای مرتب بودن در ابعاد ظاهری یا ذهنی و برنامه‌ریزی ارائه دهند.

8 اردیبهشت:

  • جلوگیری از اسراف مواد غذایی: با توجه به همزمانی این روز با ماه رمضان، ایده خوبی برای تولید محتوا در صفحاتی است که با مخاطبین مذهبی در ارتباط هستند. از طرفی موضوع دور ریختن مواد غذایی، یکی از مشکلات کره زمین برای حفاظت از محیط زیست است، پس این روز برای تولید محتوا کسانی که با حفاظت از محیط زیست ارتباط دارند هم ایده‌های زیادی برای تولید محتوا دارد که اولین آنها ایجاد آگاهی از این معضل جهانی است.

9 اردیبهشت:

  • روز بین‌المللی رقص: رقص یکی از فعالیت‌های مورد علاقه بشر است که سابقه چندین هزار ساله در فرهنگ‌های مختلف دارد و امروزه به عنوان یکی از راه‌های خوب برای فعالیت بدنی و ایجاد روحیه پیشنهاد می‌شود. با توجه به این توضیحات، آیا این روز فرصت خوبی برای ایجاد حس خوب برای مخاطب نیست؟

11 اردیبهشت:

  • شب قدر: با توجه به اهمیت این روز برای مسلمانان، اشاره به این روز برای بسیاری از تقویم‌های محتوا پیشنهاد می‌شود.
  • روز جهانی عشق: این روز در رابطه با عشق ورزیدن به خود و دیگران است. از این مناسبت برای ایجاد حس مثبت در مخاطب استفاده کنید.
  • روز فضا: افرادی که با مخاطبین جوان و نوجوان در ارتباط هستند، یا کسانی که در زمینه نجوم فعالیت می‌کنند، بهتر است این مناسبت را از دست ندهند.
مناسبت‌های تقویم اردیبهشت 1400 و ایده‌هایی برای تولید محتوا
مناسبت‌های تقویم اردیبهشت 1400 و ایده‌هایی برای تولید محتوا

12 اردیبهشت:

  • روز معلم: این روز معمولا فرصتی برای تبریک به معلمان است که جایی در بسیاری از تقویم‌های محتوایی دارد اما از آنجایی که امسال این روز با ضربت خوردن حضرت علی (ع) مصادف شده است، بهتر است به گونه‌ای مناسب این عزاداری عمومی برخورد شود.

14 اردیبهشت:

  • روز آسم: اطلاع‌رسانی و آگاهی در مورد بیماری‌های مختلف ایده خوبی برای تولید محتوا افرادی است که در زمینه سلامتی و یا موضوعات مرتبط با آن فعالیت دارند.
  • شهادت حضرت علی (ع): این روز برای شیعیان اهمیت زیادی دارد و تسلیت این روز و تولید محتوا مناسب باید در تقویم محتوا اکثر صفحات مورد نظر قرار گرفته شود.

15 اردیبهشت:

  • روز ناخن: صفحات بسیاری در زمینه آرایشگری و زیبایی فعالیت دارند که روز ناخن فرصت خوبی برای این افراد است. ارائه تخفیف برای خدمات ناخن و یا ایده‌هایی برای مراقبت از ناخن ایده‌هایی برای این روز هستند.
  • روز جهانی ریاضی: اگر در زمینه‌ای مرتبط با تحصیل محتواسازی انجام می‌دهید این یکی از مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا است که حتما باید در تقویم شما قرار بگیرد. می‌توانید این روز را با یک معما ریاضی یا اطلاعاتی جالب به مخاطبان خود معرفی کنید.

16 اردیبهشت:

  • روز پسوورد: برای کسانی که به نوعی با خدمات فضای مجازی و یا اینترنت در ارتباط هستند روز پسوورد فرصت خوبی برای ارائه نکاتی در مورد حفاظت از پسوورد است.
مناسبت‌های تقویم فرصت خوبی برای تولید محتوای خلاقانه ایجاد می‌کنند.
مناسبت‌های تقویم فرصت خوبی برای تولید محتوای خلاقانه ایجاد می‌کنند.

19 اردیبهشت:

  • روز یادبود جوراب‌های گم شده: اگر در زمینه پوشاک فعالیت دارید، از این روز برای تولید محتوایی بامزه و یادبود لنگه جوراب‌های گم شده استفاده کنید.

22 اردیبهشت:

  • روز بین‌المللی پرستار: پرستاران همیشه به عنوان شغلی مفید مورد تقدیر بودند اما در دوران بیماری کرونا، این تقدیر باید پررنگ‌تر از گذشته باشد. از این جهت این روز بین‌المللی فرصت خوبی برای پرداختن به این موضوع است.

24 اردیبهشت:

  • عید فطر: این روز یکی از عیدهای مهم مسلمانان است که از این جهت تبریک آن توسط برندهای بزرگ و یا هر صفحه‌ای که جامعه مخاطبین بزرگی دارد، پیشنهاد می‌شود.

25 اردیبهشت:

  • روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی: این روز که به پاسداشت زبان فارسی هم معروف است، فرصت خوبی برای انتشار قطعه‌ای شعر از این شاعر بزرگ و محتواسازی در این خصوص است.
  • روز بین‌المللی نجوم: فضا و دنیای بزرگی که بیرون از کره زمین کوچک ما در جریان است پر از رمز و راز و اتفاقات جذاب است که از این نظر یک موقعیت خوب برای تولید محتوا برای تمام کسانی است که با مخاطبینی علاقه‌مند به موضوعات اینچنین در ارتباط هستند.
این روز در تقویم محتوا اردیبهشت بهانه خوبی برای تولید محتوا خلاقانه در این زمینه است.
این روز در تقویم محتوا اردیبهشت بهانه خوبی برای تولید محتوا خلاقانه در این زمینه است.

31 اردیبهشت:

  • روز جهانی مدیتیشن: مدیتیشن یکی از موضوعات پررنگ و مهم در زمینه سلامت و آرامش روانی است. این روز در تقویم محتوا اردیبهشت بهانه خوبی برای تولید محتوا خلاقانه در این زمینه است.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوا به کمک مناسبت های تقویم اردیبهشت 1400 برای تولید محتوا

موفقیت در زمینه محتوا مانند هر موضوع دیگری نیاز به برنامه‌ریزی دارد. این برنامه‌ریزی به تقویم محتوا معروف است. شما با اطلاع ار مناسبت‌های تقویم می‌توانید موضوعات مناسب و مرتب با حوزه کاری خود را شناسایی کنید و واکنش مناسب نشان دهید.

این مطلب را مطالعه کنید: 4 روش موفقیت محتوا اینستاگرام

اگر برای تولید محتوا در سایت یا اینستاگرام خود نیاز به کمک دارید با کوکو در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان اینستاگرام