برای ایجاد حس مثبت در مخاطب باید در شرایط مختلف همراه او باشید. کمک گرفتن از مناسبت های تقویم مرداد 1400 برای تولید محتوا یک راه خوب برای همراهی با حال و هوای مخاطب است. این مناسبت‌ها کمک می‌کنند تا ایده برای تولید محتوا داشته باشید. در ادامه به معرفی این مناسبت‌ها همراه با ایده‌هایی برای این روزها می‌پردازیم تا شما هر کدام که به موضوع خودتان نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان

مناسبت های ماهانه در تقویم مرداد

  • ماه کیفیت آب: آب که از ملزومات بقا ما انسان‌ها و سایر گونه‌های موجودات و ساکنان کره زمین است توسط بسیاری از فعالیت‌های انسانی آلوده می‌شود. در این ماه گرم که بسیاری از افراد در حال لذت بردن از تفریحات تابستانی هستند، از فعالیت‌هایی که باعث آلودگی منابع آب کره زمین می‌شوند بی‌خبر هستند. حالا شما به عنوان یک محتواساز، اگر در موضوع مرتبطی فعالی هستید، می‌توانید در این ماه درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کنید.
  • ماه مخترعان: اینکه مخترعان در طول تاریخ و از زمان اختراع چرخ تا کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند و… باعث بالا رفتن کیفیت زندگی ما شده‌اند، قابل انکار نیست. از این نظر هم ماه آگوست به این افراد اختصاص داده شده است. چنین موضوعی بیشتر از هر کسی برای افرادی که مخاطبین هدف آنها نوجوانان هستند می‌تواند جذاب باشد.

 

مطلبی که شاید به یک سوال شما پاسخ دهد: خرید پیج اینستاگرام، آری یا خیر؟!

مناسبت های روزانه در تقویم مرداد برای تولید محتوا

هر روز از سال مناسبت‌هایی وجود دارند. برخی از آنها ملی هستند، برخی دیگر مذهبی هستند، اما برخی از مناسبت‌های بین‌المللی هستند که برای کسب‌وکارهای مختلف ایجاد شده‌اند یا بوجود آمده‌اند تا موضوع خاصی را به افراد یادآوری کنند. این مناسبت‌ها ایده‌های خوبی برای تولید محتوا ایجاد می‌کنند که در این پست مناسبت‌های مرداد ماه را معرفی می‌کنیم.

1 مرداد:

  • روز بستنی وانیلی: در روزهای گرم مرداد یک مناسبت شیرین و خنک فرصت خوبی برای تمام کسانی است که در زمینه خوراکی فعالیت دارند. به جز صفحات آموزش غذا و شیرینی‌پزی، افرادی که در برای یک کافه یا رستوران هم فعالیت دارند می‌توانند از این مناسبت برای جذب مشتری بیشتر، ارائه تخفیف، معرفی اقلام منو و… کمک بگیرند.

2 مرداد:

  • روز عمو زاده، خاله زاده، دایی زاده، عمه زاده! و… : در انگلیسی واژه Cousin رو داریم، توی فارسی به دختر خاله، پسر دایی، دختر عمه و… ترجمه می‌شود. و در بین مناسبت های تقویم مرداد 1400 برای تولید محتوا، روز دوم مرداد به همین اقوام اختصاص پیدا کرده که اکثرا هم نقش مهمی در زندگی‌های ما، مخصوصا روزهای کودکی ما دارند. تبریک چنین روزهایی می‌تواند باعث اشتراک‌گذاری بالا برای شما در شبکه‌های اجتماعی شود و تعامل مخاطبین را افزایش دهد.

6 مرداد:

  • روز جهانی هپاتیت: روزهایی از سال به نام امراض مختلفی نام‌گذاری می‌شوند. این روزها فرصت‌های خوبی برای اطلاع رسانی درباره این مریضی‌ها هستند تا اطلاعات جامعه در این زمینه افزایش پیدا کند. اطلاع‌رسانی درباره مریضی‌های مختلف نه تنها به جلوگیری از آنها کمک می‌کند بلکه برای شناسایی در مراحل اولیه و تلاش برای درمان زود هنگام هم مفید است. شما نیز اگر در زمینه‌هایی مثل سلامتی، بهداشت و یا فرهنگسازی فعالیت دارید، می‌توانید از این روز در تقویم محتوای تابستانی خود استفاده کنید.

7 مرداد:

  • روز زژ لب: بر طبق آمارهای جهانی،  موضوع «آرایش» یکی از پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام است. اگر شما در زمینه آرایشی فعالیت دارید و یا کاربران خانم جز جامعه هدف شما هستند و قصد تعامل بیشتر با آنها دارید از این روز برای معرفی برندهای خوب رژ لب، رژ لب‌های بی ضرر، رنگ‌های مد روز رژ لب و… استفاده کنید.
  • روز کارآموز: اگر یک شرکت یا مجموعه هستید، امروز عکس کارآموزهایی که در مجموعه شما مشغول هستند را منتشر کنید، زیرا کاربران به دیدن پشت صحنه از شما علاقه دارند. از دیگر ایده‌های محتوا بر حسب موضوع کار صفحه شما، در این روز صحبت درباره حقوق کارآموزها، مشکلات کارآموزها، فواید کارآموزی و… صحبت کنید.
  • روز لازانیا: این غذای ایتالیایی، حالا به یک غذای جهانی تبدیل شده است که انواع خیلی متفاوتی برای طبخ آن وجود دارند. لازانیای اصیل، لازانیای با گوشت، لازانیای گیاهی، لازانیا اسفناج و… انواع بسیاری دیگر از این غذا وجود دارند که افرادی که در زمینه های مرتبط با آشپزی و غذا فعالیت دارند، می‌توانند از آنها برای تولید محتوای خوب روز لازانیا کمک بگیرند.

8 مرداد:

  • روز دوستی: پاندمی و روزهای قرنطینه بهتر از هر چیز دیگری اهمیت روابط انسانی را به ما یادآوری کردند. در روز دوستی از اهمیت دوستی‌ها بگویید. این روز برای همه کسانی که ارتباط نزدیکی با مخاطبین خود دارند مانند بلاگرها یا صفحات تفریحی فرصت خوبی برای تولید محتوایی با امکان اشتراک‌گذاری بالا است.
  • روز کتاب کاغذی: لذت خواندن کتاب کاغذی و ورق زدن آن با کتاب الکترونیکی جایگزین نمی‌شود. همین موضوع هم باعث می‌شود همچنان کتاب‌های کاغذی طرفداران زیادی داشته باشند. در این روز می‌توانید با ایده‌هایی مانند معرفی کتاب یا نظرخواهی از کاربران درباره کتاب‌های مورد علاقه‌شان تولید محتوا خلاقانه انجام دهید.

9 مرداد:

  • روز اهدای خون: هر فردی که در فضای مجازی، مخصوصا شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا انجام می‌دهد امکان به کارگیری این مناسبت را دارد تا از تریبون خود برای فرهنگسازی، انجام کار خوب و کمک به دگیران استفاده کند. مناسبت روز اهدای خون هم یک فرصت مناسب در زمینه‌های یاد شده است.

10 مرداد:

  • روز اینترنت: آیا می‌توانید زندگی را بدون اینترنت تصور کنید؟ اینترنت در ابعاد مختلفی بر روی زندگی ما تاثیر گذاشته است و از همین نظر هم برای افراد زیادی موقعیت تولید محتوا را فراهم می‌کند. صحبت درباره تاریخچه اینترنت، آینده‌ای که برای آن تصور می‌شود، مسائلی که در زندگی‌ها ایجاد می‌کند و… همه از موضوعاتی هستند که در این روز می‌توان به آنها پرداخت.

12 مرداد:

  • روز هندوانه: هندوانه از خوراکی‌های خوشمزه تابستانی به شمار می‌رود، در حدی که به یکی از نمادهای این ماه تبدیل شده است. حالا در یک روز گرم تابستان، به مناسبت این روز، رسپی‌های هندوانه‌ای و کاربردی به اشتراک بگذارید.

14 مرداد:

  • روز بلاگر: اگر شما به صورت حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا فعال هستید، احتمالا یا خودتان بلاگر هستید یا یک بلاگر را می‌شناسید پس کوکو کانتنت این روز را به شما و همکاران‌تان تبریک می‌گوید 🙂 از این روز برای صحبت درباره بلاگرهای تیم خود می‌توانید استفاده کنید، کسانی که در پشت صحنه به تولید محتوا برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند.

15 مرداد:

  • روز دهان خوشبو: در بین مناسبت های تقویم مرداد 1400 برای تولید محتوا این روز برای افرادی که در زمینه بهداشت دهان و دندان فعالیت دارند، یا به طور کلی کسانی که در زمینه بهداشت و سلامتی فعالیت دارند موقیعت مناسبی است تا درباره راه‌هایی برای سلامت دهان و دندان، دلایلی و علت‌های بوی بد دهان، راه‌هایی برای خوشبویی دهان و… صحبت کنند.

17 مرداد:

  • روز خبرنگار: برای کسانی که با این شغل در ارتباط هستند، مانند نشریه‌ها، این روز فرصت مناسبی برای تجلیل از خبرنگاران است.

18 مرداد:

  • روز طالبی: اگر روز هندوانه را از دست دادید، نگران نباشید. چون طالبی هم یکی دیگر از خوشمزه‌های تابستانی است که می‌تواند دست شما را برای انواع رسپی‌های تابستانی باز بگذارد.

19 مرداد:

  • روز تنبلی: قرار نیست که تمام روزها درباره کار و فعالیت‌های مفید صحبت کنیم. اگر در تقویم محتوایی شما جایی برای محتوای جالب و غیررسمی وجود دارد از این مناسبت کمک بگیرید. چه نوع محتوایی برای این روز مناسب است؟ راحت‌ترین شیوه توضیح درباره «راه‌هایی برای تنبلی» است!!!

22 مرداد:

  • روز جهانی چپ دست‌ها: این روز یکی از مناسبت‌هایی است که تولید محتوا در مورد آن معمولا اشتراک‌گذاری بالایی دارد و اکثر صفحات در شبکه‌های اجتماعی هم امکان استفاده از این مناسبت را دارند. راحت‌ترین ایده برای تولید محتوا در روز چپ دست‌ها، تبریک این روز است.

24 مرداد:

  • روز ریلکس کردن: حالا همه ما در مورد لزوم ریلکس شدن برای سلامت روحی و جسمی خبر داریم. پس یادآوری این موضوع در قالب روز با عنوان «ریلکس کردن» یا «تمدد اعصاب» می‌تواند ایده خوبی برای یک تقویم محتوا هوشمندانه باشد.

27 مرداد:

  • تاسوعا: این روز یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم در کشور ما به شمار می‌رود. پس هر کسب‌وکاری باید با توجه به هدف خود شیوه مناسبی برای تولید محتوا را به کار بگیرد.

28 مرداد:

  • عاشورا: این روز یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم در کشور ما به شمار می‌رود. پس هر کسب‌وکاری باید با توجه به هدف خود شیوه مناسبی برای محتواسازی را به کار بگیرد.

30 مرداد:

  • روز جهانی مسجد: مسجد به جز بعد مذهب، از نظر تاریخ معماری هم در کشور ما اهمیت زیادی دارد. به جز کسانی که در زمینه مذهبی تولید محتوا انجام می‌دهند، افرادی که در زمینه معماری هم فعال هستند هم امکان استفاده از این مناسبت را در تقویم محتوا خود دارند.

یک مطلب کابردی بخوانید: داستان سرایی در بازاریابی محتوا

از مناسبت‌های مناسب خود استفاده کنید

در استفاده از مناسبت های تقویم مرداد 1400 برای تولید محتوا باید توجه داشته باشید که هر مناسبتی برای شما مناسب نیست، با شناخت مناسب از مخاطبین خود می‌توانید بهترین مناسبت‌ها را انتخاب کرده و یک تقویم محتوایی مناسب را تدوین کنید.

اگر برای تولید محتوا به کمک نیاز دارید، و یا حتی نمی‌دانید برای شروع کار در شبکه‌های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام از کجا شروع کنید یا چطور راه پیشرفت را در پیش بگیرید، با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان اینستاگرام