در این پست مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا را آماده کردیم تا در تهیه تقویم محتوا این ماه دستیار و کمک شما باشد.

تقویم محتوا که ممکن است برحسب کاربرد آن به «تقویم وبلاگ» یا «تقویم اینستاگرام» یا «تقویم سردبیری» نامیده شود، یک مفهوم کلی است و با یک هدف کلی ایجاد می‌شود: تقویم محتوا برای برنامه‌ریزی محتوا ساخته می‌شود و به سازماندهی محتوا در بسترهای انتشار مختلف و سایر پروژه‌های بازاریابی کمک می‌کند.

 

مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا کدامند؟

با توجه به نوع و موضوع سایت یا شبکه اجتماعی، مناسبت‌های کاربردی در تقویم محتوایی هم متفاوتند. در نتیجه کوکو یک لیست از مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا را آماده کرده است، در مورد آنها توضیح داده است و برخی از موضوعات مناسب برای هر روز را ذکر کرده است. از این راهنما برای تنظیم تقویم محتوا بهمن ماه استفاده کنید.

1 بهمن

  • زادروز فردوسی: اهمیت این روز برای هر کسی که در حیطه محتوایی مرتبط با ادبیات فعالیت دارد مشخص است. اشاره به این مناسبت می‌تواند برای صفحاتی که محتوا آوزشی تولید می‌کنند هم مناسب باشد.
  • روز عاشقان پنیر: اگر برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی با موضوع خوراکی و غذا تولید محتوا انجام می‌دهید، از این مناسبت کمک بگیرید. می‌توانید چند رسپی منتشر کنید و یا انواع پنیرها را معرفی کنید.
  • روز پنگوئن: هدف این روز ایجاد یک یادآور در رابطه با محیط زیست و حیوانات است، اما می‌تواند در عین حال یک مناسبت بامزه باشد که از آن برای ایجاد فضایی صمیمی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد که در این صورت برای صفحاتی با مخاطبین جوان و نوجوان مناسب است.

2 بهمن

  • بغل کردن: اهمیت در آغوش کشیدن در روانشناسی زیاد است و به سلامت روحی و روانی ما کمک می‌کند. اگر در رابطه با موضوعاتی مثل روانشناسی، سلامتی و حتی مثبت‌اندیشی نیاز به تقویم محتوا دارید، این یکی از مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا شماست.

3 بهمن

  • به سوال گربه‌ات جواب بده: درست است که شما امکان صحبت واقعی با گربه خود را ندارید، اما هدف این روز توجه به گربه‌ها و حیوانات خانگی‌تان است. کسانی که هر کاری مرتبط با گربه‌ها و حیوانات انجام می‌دهند می‌توانند از این مناسبت کمک بگیرند.
  • کره بادام زمینی: کره بادام زمینی یک خوراکی خوشمزه و سالم است. همین دو ویژگی این روز را برای کسانی که در زمینه سلامتی و یا تغذیه  و خوراکی‌ها تولید محتوا می‌کنند، مهم می‌کند.

6 بهمن

  • روز مخالفت: این روز شاید یکی از غیرضروری‌ترین مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا باشد، اما می‌تواند برای صفحاتی که در پی تولید محتوایی تفریحی هستند و به فرهنگسازی اهمیت می‌دهند مناسب باشد. در روز مخالفت باید با هرچیزی مخالفت کنید، شاید روز جالبی به نظر نرسد، اما می‌تواند تنوعی در زندگی ایجاد کند و برای کسانی که تنوانایی «نه گفتن» را ندارند، یک تمرین مفید باشد.

7 بهمن

  • روز استرالیا: برای کسانی که در زمینه مهاجرت و یا مسافرت کار می‌کنند مناسبت روز استرالیا فرصت خوبی برای توضیح درباره این کشور است.

8 بهمن

  • کیک شکلاتی: یک مناسبت خوشمزه و جالب که مناسب برای کسانی است که در زمینه خوراکی‌ها و شیرینی‌جات کار فعالیت می‌کنند. اما می‌تواند برای هر موضوع دیگری هم به عنوان یک ایده در جهت ایجاد تنوع در روند کلی مطالب باشد.
  • روز نشنال جئوگرافیک: نشنال جئوگرافیک یک مجله معروف درباره طبیعت است. هر صفحه یا سایتی که در ارتباط با نشریات، عکاسی و طبیعت فعالیت دارد، می‌تواند محتواهای جذابی در این خصوص تولید کند.

9 بهمن

  • روز لگو: لگو اسباب‌بازی محبوب کودکان در طی نسل‌هاست که اتفاقا داستان جالبی هم در زمینه کسب‌وکار دارد. اگر در یکی از موضوعات کودکان، اسباب‌بازی و یا موفقیت در دنیای کسب‌وکار فعالیت دارید، کوکو به شما پیشنهاد می‌کند از این مناسبت تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا، غافل نشوید.

10 بهمن

  • تفریح در محل کار: برای افرادی که در زمینه کسب‌وکار یا کاریابی فعالیت دارند، این روز می‌تواند موقعیت مناسبی برای تولید محتوا جذاب باشد. اما این مناسبت برای افرادی مانند اینفلوئنسرها هم موقعیت مناسبی است.
  • روز پازل: پازل از تفریحات سالم و مفیدی است که برای هر سنی قابل استفاده است. اگر صفحه‌ یا سایتی که قصد محتواسازی برای آن را دارید، در ویژگی‌های یاد شده قرار دارد، از این مناسبت کمک بگیرید.

 

12 بهمن

  • روز برعکس بودن: برعکس بودن یعنی ترتیب هرکاری که تا حالا انجام می‌دادید را تغییر دهید. این روز موقعیت خوبی برای شکستن روتین‌هاست. تغییر روتین‌ها به سلامت مغز و روان کمک می‌کند. از این روز هر کسی که در زمینه سلامت روانی، شادی و سلامت جسمی کاربرد دارد.

 

15 بهمن

  • روز مادر: این روز برای اکثر محتواها می‌تواند کاربرد داشته باشد، مخصوصا کسانی که خدمات یا محصولاتی برای خانم‌ها ارائه می‌دهند. از این فرصت برای افزایش فروش، تخفیف‌های خلاقانه و ایجاد وفاداری مشتری کمک بگیرید.

 

16 بهمن

  • روز جهانی سرطان: این روز نیازی به معرفی ندارد. هر سال کمپین‌های معروف و موفقی توسط کمپانی‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی درباره این موضوع برگزار می‌شوند. که می‌توانند الگوی خوبی برای شما باشند.

 

17 بهمن

  • روز جهانی نوتلا: یکی از خوشمزه‌ترین مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا روز جهانی نوتلاست. با توجه به نزدیکی این روز به ولنتاین و روز عشق که فروش این محصولات بیشتر می‌شوند، افرادی که در زمینه فروش شکلات و خوراکی‌ها فعالیت دارند می‌توانند از این مناسبت برای افزایش فروش کمک بگیرند. روز نوتلا برای مجموعه‌های مختلفی هم می‌تواند بهانه‌ی تولید محتوا جذاب را بسازد.
  • روز گوینده هواشناسی: بله، حتی گوینده‌های هواشناسی هم یک روز در تقویم دارند که می‌توانید با توجه به موضوع صفحه، از این روز برای تولید محتوا و عموما محتوای بامزه کمک بگیرید.

 

18 بهمن

  • بردن بچه‌ها به کتابخانه: کودکان آینده‌سازان ما هستند و با توجه به افزایش تفریحات الکترونیک، ممکن است این روزها کتاب‌ها از تفریحات محبوب نباشند، اما برای رشد کودکان لازمند. اگر در رابطه با کتاب، کودکان و یا فرهنگسازی محتواسازی می‌کنید، حتما جایی برای این مناسب در تقویم خود باز کنید.

 

20 بهمن

  • تمیز کردن کامپیوتر: کامپیوتر و لوازم جانبی آن مثل موس و کیبرد، از لوازم پرمصرف ما هستند. تمیزکردن آنها هم برای سلامتی مهم است و هم به تمیزی محیط اطراف ما کمک می‌کند. کسانی که در زمینه سلامتی، تکنولوژی و یا موضوعات دیگری مثل خانه‌داری و دکوراسیون فعالیت دارند، می‌توانند از این مناسبت تقویم بهمن کمک بگیرند.

 

21 بهمن

  • اینترنت امن: اینترنت زندگی ما را راحت‌تر کرده و در جنبه‌های مختلفی به ما کمک می‌کند اما حفط امنیت در این فضا یکی از دغدغه‌های افراد است. اگر در یکی از زمینه‌های کودکان و نوجوانان، سلامت خانواده، تکنولوژی و یا موضوعاتی مرتبط با این دسته‌بندی‌ها فعالیت دارید، این مناسبت ایده‌های زیادی برای محتواسازی در اختیار شما می‌گذارد.

 

22 بهمن

  • روز چتر: این یک روز خوب برای تولید محتوا خلاقانه است. محتوایی که حال‌وهوای جدیدی به مخاطبان شما بدهد. مثلا انتشار عکس‌هایی با چتر، فروش ویژه برای چترها، برگزاری یک مسابقه با موضوع چتر و…

 

24 بهمن

  • چارلز داروین: داروین و نظریه اون از موضوعات مهم در دنیا ماست و این روز می‌تواند برای هر کسی که در زمینه آموزش موضوعات مرتبط فعالیت دارد، ایده جالبی باشد.

 

25 بهمن

  • روز رادیو: شاید استفاده از رادیو مثل قدیم زیاد نباشد، اما هنوز هم مخاطبین خود را دارد. روز رادیو در تقویم بهمن ماه ایده‌های زیادی برای تولید محتوا دارد که به کمی خلاقیت نیاز دارند. تقریبا هر صفحه یا سایتی با موضوع رسانه، آموزش، اطلاعات عمومی و حتی هنر می‌تواند از این مناسبت استفاده کند.

 

26 بهمن

  • ولنتاین: شاید یکی از معروف‌ترین مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا همین روز باشد. از این روز هر صفحه، به‌خصوص آنهایی که در زمینه فروشگاهی فعالیت دارند، می‌توانند کمک بگیرند و مسابقه، تخفیف و یا کمپین‌های مرتبط برگزار کنند.

 

27 بهمن

  • روز نوآوری: افرادی که در زمینه تولید محتوا انگیزشی و یا محتوایی در خصوص کسب‌وکار یا آموزش فعال هستند، می‌توانند از روز نوآوری برای تولید محتوایی جذاب و مناسب مخاطبین خود استفاده کنند.

 

29 بهمن:

  • سپندارمزگان: این روز هم می‌تواند به اندازه ولنتاین مناسب باشد. می‌توانید کمپینی از ولنتاین تا سپندارمزگان برای تخفیف برگزار کنید. یا اگر به هر دلیلی برای ولنتاین نتوانستید فعالیت مناسبی داشته باشید، از این مناسبت کمک بگیرید.
  • روز مهربانی‌های کوچک: مهربانی‌های کوچک برای شادی و سلامتی انسان لازم هستند. هر کسی که در زمینه سلامتی و روانشناسی فعالیت دارد، و یا به موضوعات فرهنگسازی می‌پردازد، می‌تواند از این مناسبت کمک بگیرد. کافیت عبارت «acts of kindness» را جستجو کنید تا هزاران ایده برای این روز بیابید.

یک تقویم محتوا خوب، قدم اول در تولید محتوا خوب است

در بالا مناسبت‌های تقویم بهمن 99 برای تولید محتوا را معرفی کردیم. یک تقویم محتوا خوب اولین برای تولید محتوا خلاقانه و خوب است. برای تولید محتوا و یا تنظیم تقویم محتوا با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان