کانتنت مارکتینگ، بخشی از دیجیتال مارکتینگ است كه روی تولید محتوا، طراحی  و ارائه محتوا، انتشار و اشتراک‌گذاری آن تمرکز می‌کند. اگر هنوز روی این بخش تمرکز کافی ندارید و مزیت تولید محتوا برای کسب و کار، در دید شما روشن نشده، پیشنهاد می‌دهیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و با برخی از این مزایا آشنا شوید.

بازاریابی محتوا فرصت خوبیست تا بتوانید دست از تبلیغات آزار دهنده بردارید و به روشی که مخاطب از آن لذت می‌برد، با او در ارتباط باشید. منظور از آزار دهنده هر تبلیغی است که به صورت ناخواسته مخاطب را درگیر کند، از تبلیغات پاپ‌آپ در سایت‌ها تا تراکت‌ها و تبلیغات بنری در اتوبان‌ها و… اما در روش اینباند مارکتینگ که بازاریابی محتوا هم بخشی از آن به شمار می‌رود، تلاش بر این است که به کاربرداده شود که خودش به دنبال آنهاست، در نتیجه می‌تواند از روش‌های دیگر تاثیرگذارتر هم عمل کند. حالا مزیت های تولید محتوا برای کسب و کار کدامند؟

1. مشتری وفادار می‌سازد

یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارها وفاداری مشتری‌هاست، چون جذب مشتری جدید هزینه بالایی دارد اما ترغیب مشتری آشنا که تجربه قبلی داشته، هزینه‌اش به مراتب کمتر است. مشتری وفادار به کسی گفته می‌شود که حتی بین رقبای زیاد باز شما را انتخاب می‌کند. این وفاداری با حس مثبتی است که محتوای خلاقانه برای مخاطب ایجاد می‌کند می‌تواند ساخته شود.

مشتری وفادار یکی از سرمایه‌های کسب‌وکار به شمار می‌رود، و بازاریابی محتوا به ایجاد ارتباط قوی با مخاطب و وفاداری کمک می‌کند. اگر به این موضوعات علاقه دارید، پیشنهاد می‌دهیم این ویدئو که مربوط به استراتژی فروش و راهکار عملی برای رفتار با هر مشتری است را ببینید.

2. به سئو سایت کمک می‌کند

اگر تنها به دنبال تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی هستید، بهتر است بدانید که گفته می‌شود تنها 5% از مخاطب‌های شبکه اجتماعی به سایت شما راه پیدا می‌کنند. از طرفی گوگل و موتورهای جستجو سعی می‌کنند هر روز در درک نیازهای مخاطب قدرتمندتر شوند. تنها یک محتوا با سئوی خوب مناسب نیست، بلکه برای موفقیت در چشم ربات‌های گوگل باید علاوه بر رعایت اصول و قواعد سئو، محتوایی بسازید که کاربر هم از آن لذت ببرد.
محتوای خوب می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. البته ورود هر مخاطب به سایت منجر به خرید نمی‌شود اما در هر حال افزایش مخاطب  می‌تواند به افزایش فروش بیانجامد. گفته می‌شود سایت‌هایی که ماهانه‌ 16 مطلب در وبلاگ خود منتشر می‌کنند 3.5 برابر مخاطب بیشتری دارند و به همین ترتیب فروش‌ آنها هم بالاتر است.

3. مشتری جدید برای کسب و کار بوجود می‌سازد

هر خریدی، از زمانی که احساس نیاز در مشتری ایجاد می‌شود تا زمانی که خرید تکمیل می‌شود، یک مسیر برای مشتری دارد. این مسیر برای هر مشتری متفاوت است، اما نقاط مشترکی هم بین آنها وجود دارد. وقتی شما این مسیر را پیش‌بینی کنید، می‌توانید توسط بازاریابی محتوا در بین مسیر و در نتیجه‌ی جستجوها و تحقیق‌های مخاطب قرار بگیرید و او را وارد چرخه خرید کنید. در نتیجه این اعمال مشتری جدید برای کسب‌وکار می‌سازید.

همانطور که قبلا ذکر شد، مزیت تولید محتوا برای کسب و کار این است که مطالب شما را در اختیار کسانی می‌گذارد که به دنبال آن هستند. همین امر کمک می‌کند تا افراد جدیدی که به کسب‌وکار شما نیاز دارند با شما آشنا شوند. در نتیجه:

  • ممکن است خدمات و کالای شما را جذاب ببینند و به سمت آن‌ها جذب شوند.
  • ممکت است توضیحاتی مرتبط را بخوانند و وقتی نیاز داشتند برای خرید بازگردند.
  • حتی اگر این افراد تبدیل به مشتری نشوند، با کسب و کار شما آشنایی پیدا می‌کنند.

4.برندسازی محتوایی را امکان پذیر می‌کند

برندسازی به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که داستان برند شما را می‌سازند و ویژگی‌هایی از برند را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کنند. شما با استفاده از محتوا ویژگی‌های برند، داستان برند  و… را تعریف می‌کنید، که همه در کنار هم  منجر به برندسازی محتوایی می‌شوند. البته این کار تنها با محتوای خوب و یک استراتژی محتوا کارآمد امکان‌پذیر است.

5. تا مدت زیادی کارایی دارد

محتوا تاریخ مصرف نداره. در بحث محتواسازی، موضوعی به اسم محتوای همیشه سبز داریم که به محتوایی گفته می‌شود که همیشه و در طول زمان از طریق موتورهای جستجو، مثل گوگل، مخاطب جذب می‌کند. تولید این نوع محتوا برای شما یک بار هزینه دارد، اما برای همیشه ماندگار است و می‌تواند در طولانی مدت مخاطب‌ها را با شما آشنا کند.

در واقع تولید محتوا نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای کسب‌وکار شماست، پس از همین امروز برای این سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

6. نسبت به سایر تکنیک‌های مارکتینگ به صرفه‌تر است

یک مزیت بازاریابی محتوا برای کسب و کارهزینه‌ی کمتر آن نسبت به سایر تکنیک‌های مارکتینگ است. هزینه تولید محتوا به مراتب کمتر از اکثر روش‌های تبلیغ است. کانتنت مارکتینگ شاید سریع‌ترین روش برای بازاریابی نباشد، اما قطعا یکی از ماندگارترین‌هاست که اثرات طولانی مدت زیادی از خود باقی می‌گذارد.

محتوای خوب که با روشی درست به کاربر منتقل شود، کمک می‌کند تا یک تصویر از برند در ذهن مخاطب شکل بگیرد، روابط ارزشمند با کاربران می‌سازد که این مسیر به وفاداری مشتری مد نظر شما منتهی می‌شود.

برای محتوای خوب از کجا شروع کنیم؟

محتوا یه تخصص است. کوکو کانتنت هم یک تیم از متخصصین تولید محتواست. برای تولید محتوای خوب و مناسب نیاز کسب‌وکارتان با کوکو در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان