اگر برای تقویم محتوا اینستاگرام این تابستان خود با مشکل مواجه شدید، نگران نباشید، کوکو بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان را برای شما جمع‌آوری کرده است تا از آنها برای جذب مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان قدیمی کمک بگیرید.

تابستان به فصل اوقات فراغت معروف است و در نتیجه  زمان مناسبی برای کسب‌و‌کار شما است تا با مشتریان تعامل برقرار کند. از موقعیتی که مخاطبین شما با خانواده و دوستان خود سرگرم تفریحان تابستانی هستند کمک بگیرید و محتوایی تفریحی، درخور گرم‌ترین روزهای سال بسازید.

چه نوع محتوایی برای تابستان امسال استفاده کنید؟

بر اساس اینکه چه نوع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را انتخاب کرده‌اید، انتخاب بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان هم برای شما متفاوت است. اما بطور کلی سه اصلی وجود دارند که می‌توانید در تقویم محتوا تابستان خود از آنها پیروی کنید:

1. از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای ترغیب مخاطبین به استفاده از محصولات شما، اشتراک‌گذاری عکس‌هایی است که مخاطبان از محصولات شما پست کرده‌اند. از آنجایی که اکثر افراد در تابستان زمان آزاد بیشتری دارند، احتمال تولید محتوا در رابطه با برند شما افزایش می‌یابد.

اگر برند شناخته شده‌ای هستید، بهتر است به دنبال افرادی باشید که عکس‌هایی درباره شما منتشر کرده‌اند و در مورد شما صحبت می‌کنند. اما درباره برندهای کوچکتر باید به دنبال روش‌هایی برای ترغیب مخاطبین به تولید محتوا باشید. مثلا اعلام کنید که در ازای اشتراک‌گذاری عکسی از محصولات شما، در یک مسابقه شرکت داده می‌شوند. حالا می‌توانید عکس‌های مخاطبین را در صفحه خود منتشر کنید.

2. از رنگ‌های تابستانی کمک بگیرید

بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان تا وقتی حال و هوای تابستانی نداشته باشند، آنطور که باید در مخاطب تاثیر نمی‌گذارند. پس از رنگ‌هایی شاد و پرانرژی استفاده کنید و تصاویری متناسب با فصل به اشتراک بگذارید.

3. مسابقه و تخفیف را فراموش نکنید

اجرای یک مسابقه یا کمپینی برای تخفیف در اینستاگرام یکی از روش‌های جذاب برای جلب نظر مخاطبان است. همانطوری که قبلا هم ذکر کردیم، به دلیل زمان بیشتری نسبت به سایر فصول دارند، پس احتمالا زمان بیشتری هم برای شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت، در نتیجه یک کمپین تابستانی یا مسابقه تابستانی می‌تواند هم در جهت جذب مخاطب جدید و هم ارتباط مجدد با مخاطبان قدیمی مفید است. برای مسابقه روشی مثل «تگ کردن دوستان» را استفاده کنید و برای تخفیف هم کوپن‌های تخفیفی برای مشتریان قدیمی، یا تخفیف بر روی برخی اجناس از کالکشن‌های قدیمی، از جمله ایده‌های همیشه تازه‌ای هستند که کاربرد دارند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید: درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی

6 مورد از بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان امسال

کاربران عاشق محتوایی هستند که با حس لحظه‌ای آنها مطابقت داشته باشد و از این نظر تولید محتوا مبتی بر فصل مهم است. به همین دلیل هم پست یک عکس از سفره یلدا در نزدیکی شب یلدا لایک‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد اما در وسط تابستان جذابیت زیادی ندارد. اما چه نوع محتوایی مناسب تابستان است؟ بعد از 3 اصلی کلی که در بالا ذکر شد، حالا به ایده‌هایی جزئی‌تر برای تابستان امسال می‌رسیم.

نکته: توجه داشته باشید که این‌ها تمام ایده‌هایی هستند که می‌توانید در فصل تابستان به کار بگیرید. اما باید با توجه به موضوع کاری خود، مرتبط‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. از همین نظر طرز تهیه نوشیدنی تابستانی، برای یک صفحه با موضوع دکوراسیون داخلی مناسب نیست!

  • رسپی‌های تابستانی

آیا می‌دانید یکی از پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام «آشپزی» است؟ به همین دلیل هم اگر صفحه شما موضوعی دارد که می‌تواند با آشپزی ارتباط داشته باشد، حتما از این ایده استفاده کنید. آموزش سالاد تابستانی، یک نوشیدنی تابستانی، غذاهای تابستانی برای کودکان بدغذا و… همه دراین دسته قرار می‌گیرند و کوکو کانتنت به شما پیشنهاد می‌دهد این آموزش‌ها را از دست ندهید، چرا که یکی از بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان است.

  • ایده‌هایی برای مسافرت

تابستان فصل مسافرت است، پس اگر در تقویم محتوایی شما جایی برای صحبت از تفریحات یا مکان‌های دیدنی وجود دارد، در باره ایده‌هایی برای مسافرت‌های تابستانی صحبت کنید.

  • معرفی محصولات تابستانی

شاید ساده‌ترین موضوع برای کسب‌وکارهایی مانند پوشاک، معرفی محصولات مرتبط با تابستان باشد. اما این موضوع در محصولات آرایشی و بهداشتی، خوراکی‌ها و حتی لوازم منزل هم کاربرد دارد. مثلا یک صندلی تاب ایده خوبی برای مبلمان تابستانی است که می‌توانید به آن بپردازید.

  • مراقبت از خود در تابستان

این موضوع بسیار گسترده است. برای مثال مراقبت از پوست در برابر آفتاب، ایده‌هایی برای سلامت روحی در تابستان، جلوگیری از گرمازدگی، درمان آفتاب سوختگی در خانه و… همه مطالبی هستند که با توجه به موضوع صفحه شما از بهترین ایده های محتوا اینستاگرام برای تابستان هستند.

  • خنک ماندن!

تابستان گرم است، پس باید ایده‌هایی برای خنک ماندن در این روزها با توجه به صنعتی که در آن مشغول هستیم داشته باشیم. در صنعت حیوانات خانگی؟ چگونه حیوانات خانگی خود را خنک نگه داریم، برای یک مشاور املاک؟ نکاتی برای خنک نگه داشتن خانه خود در این تابستان و….

  • عکس‌های تابستانی از محصولات

قبلا هم گفتیم که عکس‌هایی با حال و هوای تابستان برای مخاطبین جذاب هستند. شما می‌توانید عکس‌هایی با حال و هوای تابستانی از محصولات خود داشته باشید تا در مشتری ایجاد نیاز کنید. مثلا عکسی از محصولات مراقبت از پوست در کنار ساحل برای صفحه‌ای با موضوع آرایشی و بهداشتی، عکسی از یک نوشیدنی خنک برای یک صفحه متعلق به کافه یا رستوران.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

کوکو یک مجموع تولید محتوا است که در راه بازاریابی محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی کنار شماست و می‌تواند در راه رشد اینستاگرام شما را راهنمایی کند. اگر حتی بعد از خواندن این ایده‌ها همچنان برای تولید محتوا و یا اداره صفحه اینستاگرام خود نیاز به راهنمایی و کمک دارید، با کارشناسان کوکو در ارتباط باشید تا بهترین راه بر اساس کسب‌وکارتان را به شما پیشنهاد دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان