افرادی که به دنبال درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی هستند، باید بدانند که نیاز به بساز و بفروش دارند. البته این ساخت و فروش هیچ ربطی به ساختمان‌سازی ندارد، بلکه منظور ساخت و ارائه کالا یا خدمات است. در واقع اگر هدف شما از راه‌اندازی یک صفحه یا پروفایل در شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای رشد آن، کسب درآمد است، باید در ابتدا کالا یا خدماتی برای ارائه داشته باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای درآمدزایی بهتر است چه فاکتورهایی را رعایت کنید.

بساز و بفروش اینترنتی

برای آشنایی با بساز و بفروش اینترنتی بهتر است ابتدا یک توضیح کوتاه درباره‌ی نوع معامله در فضای آنلاین داشته باشیم. در فضای فیزیکی شما ممکن است برای خدمات هزینه پرداخت کنید، مثل هزینه‌ای که برای مکانیک، پزشک یا آرایشگر پرداخت می‌کنید. یا برای یک کالا مبلغی پرداخت می‌کنید، مثل خرید از سوپرمارکت، بوتیک و… اما برای درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر خرید مستقیم کالا یا خدمات، مثل خرید از یک مزون آنلاین، یا خرید یک دوره آموزشی آنلاین در قبال پرداخت وجه، یک روش خرید و فروش دیگر هم وجود دارد و آن هم پرداخت بوسیله‌ی زمان یا توجه از سمت کاربر است!

در واقع صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، مثل اینستاگرام، هستند که تولید محتوا خلاقانه انجام می‌دهند، اما آن رو به رایگان در اختیار کاربر می‌گذارند. البته این اتفاق کاملا هم رایگان نیست، بلکه آنها در ازای محتوایی که منتشر می‌کنند چیزهایی مثل توجه کاربر، فالو شدن توسط کاربر، زمانی که کاربر در صفحه‌ی آنها می‌گذارد، اعتباری که از لایک و فالو شدن به‌دست می‌آورند و… را دریافت می‌کنند. و این نوع دیگری از معامله در دنیای اینترنتی است. پس اگرشما هم قصد درآمدزایی در اینترنت را دارید باید یکی از روش‌های بساز و بفروش اینترنتی را انتخاب کنید.

کالا و خدمات مناسب برای درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی

برای تولید کالا، خدمات یا حتی محتوا که برای درآمدزایی انتخاب می‌شوند، باید چه ویژگی‌هایی را مد نظر داشته باشیم تا موفق‌تر شویم؟

1 .نیازی را پاسخ دهد

کالا، خدمات یا محتوایی که ایجاد می‌کنید باید نیازی را در نظر بگیرد و آن نیاز را پاسخ دهد.

2. کیفیت خوبی داشته باشد

در دنیای کسب‌وکار با رقابت تنگاتنگ، هر کسی که کیفیت خوبی ارائه ندهد، دیر یا زود از گردانه رقابت خارج می‌شود.

3. حداقل یک ویژگی برتری در مقایسه با رقبا داشته باشد

کالا یا خدمات شما باید شامل ویژگی‌هایی باشد که مشتری را جذب کند تا سراغ سایر رقبا نرود. شما باید حداقل از یک نظر از سایر رقبا برتر باشید.

4. جذاب باشد

این جذابیت می‌تواند در ظاهر کالا، خدمات یا محتوای شما باشد، در شیوه‌ی بازاریابی شما باشد یا خود ایده موضوع جذابی داشته باشد.

برای درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی نیاز به فروش دارید

بعد از اینکه توانستید کالا یا خدمات جذابی بسازید، باید وارد فاز فروش شوید. این مرحله به نظر ساده است چون تنها باید سعی کنید که محصولی ساخته شده را بفروشید، اما در عمل چیزی است که عدم مهارت در آن می‌تواند حتی بهترین و خلاقانه‌ترین محصولات را هم با چالش روبرو کند. فروش نیاز به 3 مرحله دارد:

  • آشنایی با مشتری

برای درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی باید مشتری و مخاطب را به خوبی بشناسید و برای آشنایی با مشتری باید در جاهایی که اون حضور دارد، حضور داشته باشید. با مشتری، دغدغه‌ها و علایق او آشنا شوید تا بتوانید دنیا را از دید او ببینید. قبلا در بازاریابی هوشمندانه به‌طور کامل درباره‌ی این موضوع توضیح دادیم.

  • قیمت‌گذاری درست

درسته که استفاده از استراتژی تخفیف یکی از راه‌های خوب برای جذب مشتری است، اما باید توجه داشته باشید که فرآیند تعیین قیمت باید به شیوه‌ای انجام شود که قیمت از ابتدا به نظر مخاطب قابل قبول باشد، نه اینکه بعد از اعمال تخفیف تازه به مبلغ درستی برسد. در واقع بعد از مرحله‌ی آشنایی با مخاطب و شناسایی مشتری‌ها متوجه می‌شوید قیمتی که مشخص کردید، از دید مخاطب هدف شما قابل قبول هست یا خیر؟

  • بررسی بسترهای مناسب تبلیغات

بله، بسترهای تبلیغات هم یکی از بخش‌های درآمدزایی در شبکه‌های اجتماعی است. کسب‌وکار بدون مخاطب حتما شکست می‌خورد و شما برای فروش نیاز به مخاطب و مشتری دارید. وقتی مشتری را بشناسیا، می‌دانید او در کجا حضور دارد، در نتیجه می‌توانید بسترهای مناسبی برای تبلیغات و جذب مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و در آن‌ها تبلیغ انجام دهید.

اگر در این مراحل مسیر خود را گم کردید، یا اصلا نمی‌دانید از کجا شروع کنید، کوکو کانتنت اینجاست تا برای شروع راه شما را راهنمایی کند. برای مشاوره رایگان یا دریافت خدمات با ما در تماس باشید.

مشاوره رایگان اینستاگرام