تکنیک افزایش فروش یعنی روشی برای تغییر نوع دیدگاه شما نسبت به مسائل. برای این منظور باید سعی کنید نگاه خود را شبیه به یک کارآفرین کنید و از نگاه یک کاسب سنتی فاصله بگیرید. کاسب در این مطلب اصطلاحا به کسی گفته می‌شود که با روش‌های سنتی سعی در فروش دارد و کارآفرین به کسی نسبت داده می‌شود که از تکنیک‌های نوین کمک می‌گیرد.

یک کارآفرین از مارکتینگ و راهکارهای علمی استفاده می‌کند، قدم‌های فکر شده برمی‌دارد و فروش خود را افزایش می‌دهد. این روش‌ها در هر کسب‌وکاری قابل اجرا هستند چون مارکتینگ از روش‌های خلاقانه و علمی کمک می‌گیرد تا فروش را بالا ببرد. برای این شیوه‌ها می‌توانید از تکنیک‌های کمپانی‌های معروف و روش‌هایی که قبلا استفاده شده‌اند هم کمک بگیرید. در ادامه دو تکنیک را به شما معرفی می‌کنیم.

برای افزایش فروش ، کارآفرین باشید

در بازار پر رقابت امروزی، این تغییر دیدگاه کمک می‌کند تا با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و استفاده از روش‌های جدید فروش و درآمد خود را افزایش دهید. این روزها شاید تنها نصب کردن چند بنر با عنوان «آخرین فرصت برای تخفیف» باعث افزایش فروش نشود. از این رو کوکو کانتنت به شما پیشنهاد می‌دهد تا ادامه این مطلب را بخوانید و با دو تکنیک برای افزایش فروش آشنا شوید.

تکنیک اول افزایش فروش: ارزش آفرینی کنید

این شاید موضوعی که به ذهن هر کسی برسد: «با افزایش قیمت، درآمد را بالا ببرید». اما تا چه حد می‌توان قیمت یک کالا را بالا برد؟ قطعا هر کالایی حدی برای قیمت‌گذاری دارد و اگر از آن حد تجاوز کند، مشکلاتی بوجود می‌آیند. از طرفی همیشه افرادی هستند که سعی می‌کنند با کاهش قیمت در بازار رقابتی پیروز شوند. پس عملا با افزایش بی‌رویه‌ی قیمت از گردانه رقابت خارج می‌شوید.

در مورد فعالیت در بازارهای پر رقابت، پیشنهاد می‌دهیم مطلب استراتژی اقیانوس آبی را بخوانید

اما با ارزش آفرینی می‌توانید یک بازار رقابتی جدید بسازید، در آن بازار جدید قیمت‌گذاری کنید و سود خود را هم بالا ببرید. چطور؟ برای مثال یک پرتقال فروش را فرض کنید. این فرد شاید بتواند پرتقالی که کیلویی 10 تومان هست را با توجه به عواملی مثل کیفیت، ظاهر، امکان دست‌چین کردن، محل فروشگاه و … تا 15 تومان هم افزایش دهد، اما بیشتر از این امکانش وجود ندارد. در عوض همان فرد با ذهنیت کارآفرینی می‌تواند پرتقال را به یک آبمیوه‌ی خوشمزه و خاص تبدیل کند، بسته‌بندی مناسب بسازد و آن را تا بطری 25 تومان هم بفروشد.

این فرد حتی می‌تواند آبمیوه‌های خودش را به صورت عمده تولید کند و به سایر فروشنده‌ها برساند و فروش خود را افزایش دهد.

این مطلب را در موشن گرافی زیر بطور خلاصه ببینید.

تکنیک دوم افزایش فروش: هوشمندانه قیمت‌گذاری کنید

استفاده از علم روانشناسی یکی از روش‌هایی است که در مارکتنیگ برای تحلیل رفتار مشتری به کار گرفته می‌شود و از آن برای اثرگذاری مثبت روی مشتری استفاده می‌شود. در واقع ذهن انسان خیلی وقت‌ها با اولین نگاه تحلیل و آنالیز را انجام می‌دهد، و در خرید هم با یک نگاه کوتاه نتیجه‌گیری می‌کند.

یک شیوه‌ برای قیمت‌گذاری این است که شما در قیمت‌ها 3 ردیف تعیین کنید. این بستگی به نوع کار شما دارد، برای برخی از کالاها 3 سایز و بسته‌بندی باشد، برای خدمات می‌تواند 3 نوع پکیج خدماتی باشد و … در این روش شما یک قیمت اولیه برای خدمات یا کالایی با ارزش کم تعیین می‌کنید. یک قیمت بالاتر برای کالا یا خدمات رده متوسط تعیین می‌کنید و یک قیمت کمی بالاتر از رده متوسط برای کالا یا خدماتی بیشتر تعیین می‌کنید. در واقع اینجا هدف فروختن مقدار بیشتری از محصول و خدمات است، به همین دلیل مقدار متوسط با تفاوت قیمتی بالا‌ از رده قیمتی کم، قرار می‌گیرد و رده قیمت بالا با تفاوتی کم از قیمت متوسط. در واقع فروشنده قصد فروش سایز بزرگ را دارد و سایز متوسط تنها به عنوان ترغیب کننده قرار داده شده است.

این موضوع را با مثال آب پرتقالی که در تکنیک اول گفتیم، بیشتر توضیح می‌دهیم. کارآفرین برای افزایش فروش علاوه بر جذب مشتری جدید باید سعی کند به مشتری‌های قدیمی هم بیشتر بفروشد. برای این کار می‌تواند 3 سایز برای آب پرتقال‌ها تعیین کند، برای سایز کوچک قیمت 35 تومان، برای سایز متوسط قیمت 45 تومان و برای سایز بزرگ قیمت 38 تومان مشخص کند. این روش قیمت‌گذاری می‌تواند مشتری را ترغیب ‌کند تا سایز بزرگتر را بخرد.

این مطلب را توی موشن گرافی زیر بطور خلاصه ببینید.

این تکنیکی است که استارباکس از آن برای افزایش فروش کمک گرفته و می‌توانید از آن برای کسب‌وکارهای دیگر هم کمک بگیرید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطلبی در مورد استراتژی تخفیف را هم بخوانید

کوکو کانتنت به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به روز کنید

یکی از کارهایی که این روزها کسب‌وکارهای زیادی به عنوان تکنیک افزایش فروش به کار می‌گیرند، ورود به دنیای اینترنت است. اما این کار نیاز به استراتژی، برنامه‌ریزی و عملکرد اصولی دارد. بخش محتوا و بازاریابی محتوا یکی از نکات مهم برای این کار است. کوکو کانتنت آماده‌ی کمک به شما در این موضوع است. اگر قصد ورود به دنیای اینترنت را دارید، نیاز به محتواسازی و تولید محتوا دارید، برای راه‌اندازی صفحه اینستاگرام و یا سایت خود به استراتژی محتوا نیاز دارید، کوکو کانتنت به شما کمک می‌کند. با همکاران ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

مشاوره رایگان