یکی از سوالاتی که در راه بلاگری اینستاگرام وجود دارد این است که «آیا می‌توانم بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شوم؟» جواب کوتاه به این سوال «بله» است. اما پاسخ بلندتر و کامل‌تر و همچنین جواب به سوال «چگونه بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شوم؟» نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در ادامه این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

آیا می‌توانم بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شوم؟

در جواب این سوال، خواهیم گفت که بله، حتما می‌توانید. زیرا هدف شما فروختن کالا یا خدمات است که برای این کار نیاز دارید تا به نمایش کالا و یا ارائه توضیحات درباره خدمات بپردازید. چهره شما نه کالای شماست، نه خدمات شما، قرار نیست در صفحه خودتان را بفروشید! پس تنها نیاز به خلاقیت و تولید محتوای خوب دارید تا بتوانید به این هدف برسید.

چگونه بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شوم؟

بلاگری یکی از روش‌های خوب برای پیشرفت در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است که تماما تصویر محور است. اما دلایلی مانند خجالت ممکن است مانع از انجام این کار شوند. پس چگونه بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شویم؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

1. یک موضوع تعیین کنید:

موضوعی که به آن علاقه دارید و یا در آن تخصص دارید را برای کار انتخاب کنید. اما مهم است که حتما برای صفحه اینستاگرام خود یک موضوع داشته باشید. حتی می‌توانید موضوع خود را به بخش کوچکتری اختصاص دهید. مثلا شما استایلیست خوبی هستید، حالا می‌توانید به جای پرداختن به موضوع کلی «مد و فشن»، تخصصی در مورد «لباس کودک» یا «کفش» یا «استایل راحت و روزمره» یا «استایل خوب اما ارزان» بپردازید.

2. مخاطبین هدف خود را در نظر بگیرید:

موضوع شما هر چه باشید، گروهی از مخاطبین هدف خواهید داشت که باید آنها را در نظر داشته باشید و مطابق علایق وسلیقه آنها محتواسازی انجام دهید. به علاوه شما با در پیش گرفتن سبک خاصی از طراحی و شیوه خاص تولید محتوا، در مسیر جذب مخاطبین هدف قرار می‌گیرید. برای مثال شما قصد دارید بلاگری در زمینه املاک شوید حالا بر اساس اینکه املاکی که شما معرفی می‌کنید برای چه قشری از جامعه مناسب هستند، موضوعات دیگر را مشخص می‌کنید تا در جهت جذب مخاطبین هدف خود قرار بگیرید.

3. یک اسم برای خود داشته باشید:

اهمیتی ندارد که نام واقعی شماست یا خیر، اما حتما باید یک نام باشد. حتی در بین بلاگرهای خیلی معروف که چهره خود را نشان می‌دهند افرادی هستند که از نام واقعی خود استفاده نمی‌کنند. برای مثال nabauti که از بلاگرهای مطرح و پرمخاطب اینستاگرام ایرانی است، با نام واقعی خود مشغول نیست.

4. تصمیم بگیرید که چه مقدار از خودتان را می‌خواهید به اشتراک بگذارید:

هر بلاگر، چه با نمایش صورت و چه بدون نمایش صورت، بخشی از زندگی شخصی خود را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارد، همین اشتراک‌گذاری درباره وجه انسانی و زندگی معمولی برای مخاطب جذاب است. پس در ابتدای کار درباره مقدار این بخش تصمیم بگیرید، در انتخاب مرزها دقت کنید که سلامت روحی و یا امنیت حریم خصوص شما خدشه‌دار نمی‌شود.

5. تقویم محتوا تنظیم کنید:

بعد از تعیین موضوعات اولیه، حالا نوبت تقویم محتوا است که برای حداقل یک ماه خود برنامه داشته باشید و بدانید قرار است درباره چه موضوعاتی صحبت کنید.

این مطلب هم شاید برای شما جذاب باشد: 11 ایده تولید محتوا در اینستاگرام

6. برای رشد صفحه اینستاگرام خود برنامه‌ریزی کنید:

رشد صفحه یعنی مجموعه‌ای از اقداماتی که برای دیده شدن انجام می‌دهید. استفاده از هشتگ‌های مناسب اولین بخش قدم در این راه است. در قدم‌های بعدی باید کمپین‌ها و تبلیغات را در نظر بگیرید. اینکه چه زمانی و چه نوع تبلیغی را انجام دهید از مهم‌ترین بخش‌های این مرحله است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم مطالعه کنید: راهنمای کامل استفاده از هشتگ های اینستاگرام

آیا مثال‌هایی از بلاگرهای موفق بدون چهره وجود دارند؟

بله، هزاران مثال از افرادی که به بلاگری اینستاگرام می‌پردازند و موفق هم هستند وجود دارند. حتی نمونه‌هایی بودند که در ابتدا کار خود را بدون نمایش چهره آغاز کردند و بعد از موفقیت چهره خود را نشان دادند. در ادامه به معرفی برخی از این نمونه‌ها، از بین بلاگرهای ایرانی، می‌پردازیم.

  • شف طیبه یکی از نام‌های معروف در زمینه آشپزی است که از دوران وبلاگ‌نویسی دهه گذشته مشغول بوده، اگر به دنبال دستور غذایی بگردید، به احتمال زیاد با سایت او برخورد خواهید کرد. اما او هم‌اکنون در اینستاگرام با نام cheftayebeh هم فعال است و به رسم سایت و وبلاگش،  با مخاطبانش در ارتباطی نزدیک و صمیمانه دارد اما همچنان یک چهره ناشناخته است.
  • سینا مردی ترنس است. او در صفحه‌ای با نام daily_sina فعالیت دارد. او از روزمره‌هایش می‌گوید، در زمینه افراد ترنس و خانواده LGBT فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌کند. اما همانطور که در صفحه خود بارها اشاره کرده است، به دلیل جلوگیری از مشکلات احتمالی در جامعه، از نمایان کردن چهره خود امتناع می‌کند. با این حال چیزی از موفقیت او کاسته نشده است.
  • هدیه یک بلاگر با عکس‌های منحصر به فرد است که حتی عکس‌های او در صفحه اصلی اینستاگرام هم به اشتراک گذاشته شده‌اند. صفحه او به نام h.rebel است و عکس‌های زیبایی از شیرینی‌ها و کیک‌های خودش به اشتراک می‌گذارد.
  • تیدا و فندق دوتا از حیوانات اینفلوئنسر در ایران هستند که در مسیر خود موفق هستند. تیدا سگی است که برای نمایش هوش خود محتواسازی انجام می‌دهد و در صفحه‌ای به نام td110 فعال است. فندق هم عروس هلندی است که در صفحه‌ای با نام myfandogh فعالیت دارد و نسبت به مثال‌های دیگر، فعالیت تجاری‌تری دارد اما در هر دو مثال ذکر شده، شخصیت اصلی صفحه حیوانات هستند و خبری از انسان‌ها و چهره آنها در صفحه نیست.

این‌ها تنها مثال‌هایی از نمونه‌های بسیار زیاد در دنیای بلاگری اینستاگرام هستند. اما نکاتی هستند که درباره تمامی صفحات موفق بلاگری که بدون نمایش صورت موفق شده‌اند یکسان هستند:

  1. خلاقیت
  2. تولید محتوای دسته اول
  3. داشتن ویژگی‌هایی منحصر به فرد برای ایجاد برند شخصی

چگونه موفق شوم؟

اگر به دنبال جواب سوال «چگونه بدون نمایش صورت بلاگر اینستاگرام شوم؟» بودید، در این متن سعی کردیم اطلاعاتی دقیق و کامل در این موضوع به اشتراک بگذاریم اما بلاگری اینستاگرام در ظاهر کاری ساده است، که در واقع موفقیت در این راه زمان و تلاش و تجربه نیاز دارد. برای موفقیت در اینستاگرام باید با برنامه‌ای درست و دقیق پیش رفت و با تلاشی مستمر در نهایت به نتیجه رسید. اگر در این راه به کمک یا مشاوره نیاز دارید، با کوکو در ارتباط باشید و از خدمات ویژه ما برای بلاگرها مطلع شوید: