با پا گرفتن اینستاگرام و ورود کسب‌وکارهای زیاد به این شبکه‌ی مجازی، ادمین پیج اینستاگرام از عناوین شغلی جدیدی است که زیاد شنیده می‌شود. در این متن به طور کامل با شرح شغلی ادمین صفحه اینستاگرام و درآمد و حقوق آن آشنا می‌شویم.

ادمین پیج اینستاگرام به کسی گفته می‌شود که مسئولیت یک صفحه را به عهده می‌گیرد، به رشد آن کمک می‌کند و پست‌ها را در پیج قرار می‌دهد. برای این کار از اولین مهارت‌های مورد نیاز می‌توانیم به آشنایی کامل با اپلیکیشن اینستاگرام و قابلیت‌های آن، توانایی بالا در نوشتن، آشنایی با حداقل یک برنامه ویرایش عکس و مهارت برخورد با مخاطب و پاسخگویی صحیح اشاره کنیم.

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

کلمه‌ی ادمین یا Admin خلاصه شده‌ی Administrator به معنی سرپرست و مدیر است. در شبکه‌های اجتماعی بخشی برای مدیریت صفحه وجود دارد و در واقع هر کسی که در این شبکه‌ها صفحه‌ای داشته باشد به نوعی ادمین محسوب می‌شود. اما «ادمین پیج اینستاگرام» حالا برای خودش یک عنوان شغلی است که نیاز به توانایی، مهارت‌ و تخصص دارد.

شما برای ادمین صفحه اینستاگرام می‌توانید یک شخص را استخدام کنید که مجموعه‌ای از این مهارت‌ها را دارد، یا اینکه از یک تیم کمک بگیرید که هر بخشی از کارها را یک نفر انجام می‌دهد و به اصطلاح این کار را برونسپاری کنید. نتیجه‌ی کار از نظر روند تولید تفاوتی برای شما ندارد، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که وقتی کار را برونسپاری می‌کنید، درگیر استخدام و مدیریت یک نیروی جدید نمی‌شوید. ولی احتمالا خروجی برای شما از نظر کیفیت بهتر خواهد بود.

نتیجه‌ی کار یک تیم معمولا کیفیت بالاتری دارد چون در یک تیم هر بخش از کار به یک متخصص در زمینه‌ی خودش سپرده می‌شود. یعنی با کمک گرفتن از یک شرکت تولید محتوا، شما در واقع یک تیم متشکل از ادمین حرفه‌ای، استراتژیست محتوا، گرافیست، نویسنده، سردبیر، ایده‌پرداز و… دارید.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟
وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

مهارت‌ های ادمین صفحه اینستاگرام

مهارت‌های مورد نیاز این شغل، بستگی به شیوه‌ی کار صفحه اینستاگرامی و هدفش دارند. اما بطور کلی ادمین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که فقط مسئولیت اداره کردن صفحه را دارند، کسانی که علاوه بر اداره کردن صفحه، محتوا هم تولید می‌کنند. در زیر این مهارت‌ها را لیست‌وار می‌نویسیم، بر اساس هدف هر صفحه ممکن است این شرح وظایف متفاوت باشند:

  1. قرار دادن پست‌ها در صفحه
  2. قرار دادن استوری‌های صفحه
  3. دسته‌بندی استوری‌ها در بخش برگزیده‌ها (در صورت لزوم)
  4. نوشتن متن کپشن
  5. هشتگ‌گذاری مناسب
  6. پاسخ‌گویی به کامنت‌ها
  7. گرفتن سفارش
  8. پاسخ‌گویی به دایرکت (پیام‌های خصوصی)
  9. مدیریت کامنت‌های نامناسب
  10. مدیریت ارتباط با مشتری ناراضی
  11. تشخیص زمان مناسب برای قرار دادن پست‌ها
  12. بررسی صفحات مختلف برای انجام تبلیغ
  13. تهیه‌ی گزارش از نحوه عملکرد و پیشنهاداتی برای بهبود
  14. برنامه‌ریزی برای افزایش فالوور

اگر مسئولیت تولید محتوا را هم به ادمین صفحه اینستاگرام بسپارید امکان اضافه شدن این گزینه‌ها بر اساس نیاز صفحه وجود دارد:

  1. تعیین استراتژی محتوا
  2. انجام کارهای مرتبط با برندسازی محتوایی
  3. تهیه‌ی تقویم محتوا بر اساس استراتژی
  4. نوشتن تیترهای جذاب
  5. شناسایی مطالب پرطرفدار و مرتبط با صفحه
  6. محتواسازی و تهیه محتوای خلاقانه بر اساس هدف صفحه
  7. انجام کارهای گرافیکی و مانند تولید اینفوگرافیک، پست‌های اسلایدی و …
  8. برگزاری کمپین‌های اینستاگرامی
  9. ساخت ویدئو
  10. عکاسی
یه ادمین اینستاگرام خوب چطور به رشد صفحه اینستاگرام کمک می‌کنه؟
یه ادمین اینستاگرام خوب چطور به رشد صفحه اینستاگرام کمک می‌کنه؟

حقوق یک ادمین چقدر است؟

همانطوری که توضیح دادیم خدماتی که یک ادمین پیج اینستاگرام می‌تواند ارائه دهد، متفاوتند. در نتیجه بر اساس خدمات مورد نیاز یک صفحه، این قیمت از نرخی حدود 700 هزار تومان برای خدمات پایه با پیجی معمولی، و به بالا هستند.

این قیمت بر اساس فاکتورهایی مانند موارد زیر تغییرات زیادی پیدا می‌کند:

  • تعداد مخاطبین (از نظر تعداد کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که باید پاسخ داده شوند)
  • میزان سرعت عمل در پاسخگویی به کاربران
  • میزان کارهای گرافیکی
  • نوع کارهای گرافیکی (تولید کارهای گرافیکی یا استفاده از وکتورهای رایگان)
  • ویدئوها و موشن‌های تولید شده
  • عکاسی‌های انجام شده
  • تعداد پست‌های تولید شده
  • استفاده از عکس‌های یونیک، یا عکس‌های رایگان در سطح وب

کوکو کانتنت خدمات ادمین اینستاگرام هم ارائه می‌دهد

علاوه نرخ‌ها و خدماتی که در بخش تعرفه تولید محتوا معرفی کردیم، خدمات دیگری هم در زمینه تولید محتوا و مدیریت صفحات اینستاگرامارائه می‌دهیم. حالا اگر قصد استخدام یک ادمین صفحه اینستاگرام را دارید، اما از شرح وظایف و هزینه‌ها اطلاعی ندارید و یا هر سوالی در این زمینه دارید با کوکو در تماس باشید تا مشاوره دریافت کنید.

مشاوره رایگان ادمین پیج اینستاگرام